مدیرکل فرهنگ استان همدان: رسانه‌ها باید پیشگام انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۲:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۹۶۶۳
مدیرکل فرهنگ استان همدان: رسانه‌ها باید پیشگام انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در برابر جنگ نابرابر رسانه ای زمانی می توان دستاورد انقلاب را منتقل کرد که به نحو مطلوب رسالت زینبی را جامه عمل بپوشاند؛ بنابراین از رسانه های استان انتظار می رود اقدامات صورت گرفته و حقایق جامعه را بیان و روایت کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مسعود ویژه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استان همدان، اظهار داشت: تقارن هفته خبرنگار با ایام شهادت سید الشهدا (ع) را به فال نیک گرفت و حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگان علوم ارتباطات درباره ماندگاری مطالب و موضوعات عنوان کرده که با پیشرفت های علمی و تکنولوژی های نوین ارتباطاتی، رسانه ها عمر مفید و کوتاهی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: اما ماندگاری واقعه عاشورا با وجود گذشت 1400 اینگونه معادلات را بر هم زد و سند ماندگاری این واقعه بزرگ، پیاده روی اربعین است.  

ویژه با بیان اینکه عاشورا به عنوان یک رسانه، تمامی معادلات و تئوری های رسانه ها را برهم زده است، اظهارداشت: اگر حضرت زینب (س) پیام عاشورا را منتقل نمی کرد امروز اثری از عاشورا نبود.

وی خاطر نشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری معظم انقلاب فرمودند که "سیاست تبلیغ و رسانه ای دشمن و فعالترین برنامه های آن مایوس سازی مردم و مدیران از آینده است".

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: استان همدان با تاریخ و پیشینه چند هزار ساله همواره در اطلاع رسانی پیشگام بوده و رسانه های همدان همچون نگینی در غرب کشور می درخشند.

ویژه یادآور شد: کشفیات آثار باستانی و الواح به جا مانده از دوران گذشته موید پیشینه این استان در اطلاع رسانی است، همچنین روزنامه نگاری در همدان از اواخر مشروطیت رشد کرد.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب با حضور اصحاب رسانه و افراد توانمند در عرصه اطلاع رسانی، همدان در این زمینه درخشید.

وی گفت: هفته خبرنگار فرصتی برای قدردانی از تلاش خبرنگاران است با این وجود از رسانه ها درخواست می شود همواره دغدغه مندانه در این مسیر با قوت گام بردارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان گفت: هفته گذشته با وجود سفر پر خیر برکت، رییس جمهوری چندین برنامه فرهنگی و ورزشی برای خبرنگاران برگزار شد.

محمدرضا خوشگفتار افزود: مسابقه کتابخوانی، مسابقات ورزشی، دورهمی فرهنگی، پیاده روی خانوادگی، حضور بر سر مزار شهدا و خبرنگاران و قرائت فاتحه از جمله برنامه های این هفته بوده است.

وی یادآوری کرد: جلسه با وزیر ارشاد و معاون این وزارتخانه و بیان برخی مسایل و دغدغه ها و تلاش آنها به رفع این مشکل از جمله اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته است.

وی خواستار برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان شد و گفت: برگزاری این قبیل جشنواره ها موجب رشد و پویایی رسانه ها می شود.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز