۳۴ واحد صنفی در استان همدان به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۰۹:۴۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۰۵۸۵
۳۴ واحد صنفی در استان همدان به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شد
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۳۴ واحد صنفی طی یک هفته گذشته به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در سطح استان، شناسایی و پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، لیدا رفعتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این واحدهای صنفی شامل پنج رستوران، ۹ نانوایی و ۲۰ واحد خدماتی است که به دلیل بی توجهی به اجرای شیوه نامه های بهداشتی و پروتکل های ابلاغی مرتبط، پلمب شدند.

وی افزود: همچنین متصدیان ۷۲۶ واحد صنفی استان همدان نیز به علت کم توجهی به اخطارها و توصیه های ارائه شده از سوی نهادهای مسئول به مراجع قضایی معرفی شدند که بیشترین میزان آن مربوط به نانوایی ها با ۱۲۶ مورد و پس از آن کارگاه ها و صنایع کوچک با ۱۰۳ مورد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۹ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده است که در ۲ هزار و ۴۲۷ واحد معادل ۶۹ درصد واحدهای صنفی، شاهد اجرای موازین قانونی مرتبط با بهداشت فردی بودیم.

رفعتی با اشاره به اینکه در این زمینه بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به سالن سینما و تئاتر، مراکز تفریحی، صنایع، ورزشگاه، فرودگاه و پایانه های مسافربری درون شهری با ۱۰۰ درصد است، اظهار داشت: متصدیان ۸۸ درصد واحدهای صنفی و خدماتی استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته وی، ۶۸ درصد از مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده نمی کنند و طبق آخرین آمار ۹ درصد مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، ۱۴ درصد مراجعان به تالارهای پذیرایی و ۲۰ درصد مراجعه کنندگان به ورزشگاه از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده می کنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان را ۳۳ درصد عنوان کرد و افزود: همچنین ۸۶ درصد معادل سه هزار و ۲۹ واحد از مجموع مراکز بازرسی شده استان به دستگاه تهویه مناسب مجهز هستند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما