سیلاب به ۱۲۰ واحد مسکونی استان همدان خسارت زد

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۱:۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۱۵۸۳
سیلاب به ۱۲۰ واحد مسکونی استان همدان خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: بارندگی و بروز سیلاب مرداد ماه به ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان های همدان، فامنین و کبودرآهنگ خسارت زد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیمردان طالبی با اعلام این خبر اظهار کرد: سیلاب به ۳۰ واحد مسکونی خسارت جدی وارد کرد که باید نسبت به بازسازی مجدد این واحدها اقدام شود.

وی اضافه کرد: همچنین به ۴۰ واحد مسکونی هر چند از نظر زیر ساختی خسارت وارد نشده اما به علت ریزش دیوار و سقف، این واحدها نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین ورود سیلاب به داخل منازل موجب از کار افتادن وسایل برقی و از بین رفتن اسباب و اثاثیه موجود در داخل ۵۰ واحد مسکونی شد.

طالبی ادامه داد: تسهیلات بلاعوض و کم بهره به مالکان واحدهای خسارت دیده از سیل توسط دولت پرداخت می شود که مبلغ پرداخت برای منازل تخریبی، تعمیری و معیشتی از سوی دولت تعیین می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر منازل مسکونی به بخش زراعت، دامی و باغی نیز سیلاب هفتم مرداد سال ۱۴۰۱ خسارت های زیادی وارد کرده است افزود: ۳۸۲ واحد دامی بر اثر سیلاب تلف شدند همچنین یک هزار هکتار از اراضی زارعی آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان اضافه کرد: سیلاب چهارهزار و ۸۰ تن محصول شامل گندم، کاه و کلش و یونجه را در استان از بین برد همچنین به ۳۱.۵ هکتار از باغ ها از جمله باغ انگور خسارت وارده شده است.

وی اظهار داشت: ۷۱ هکتار رشته قنات خسارت وارد شده و باید نسبت به لایروبی آن اقدام شود همچنین سیلاب ۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۲۰ کیلومتر جاده عشایری را شسته و از بین برده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان اتصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی این استان، سیلاب اخیر ۱۳۶ میلیارد تومان به بخش زارعی، ۳۴ میلیارد تومان به بخش باغی، هفت میلیارد تومان به قنوات و ۲۰ میلیارد تومان به جاده بین مزارع و عشایری خسارت زده است.

طالبی گفت: سیلاب اخیر سه شهرستان همدان، فامنین و کبودرآهنگ را فرا گرفت که شهرستان فامنین بیشترین خسارت را داشته است.

شیما کردیان همدانی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز