استاد سواد رسانه: تربیت رسانه ای خانواده ها منطبق بر سبک زندگی اسلامی باشد/لزوم قاعده مند شدن فضای مجازی

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۶:۵۴:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۲۸۷۳
استاد سواد رسانه: تربیت رسانه ای خانواده ها منطبق بر سبک زندگی اسلامی باشد/لزوم قاعده مند شدن فضای مجازی
علی روزبهانی اظهار کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده درست از فضای مجازی، دستگاه های مربوط و به خصوص خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی روزبهانی اظهار کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده درست از فضای مجازی، دستگاه های مربوط و به خصوص خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه اهمیت دهند.

سردبیر پایگاه خبری عصرهمدان و استاد سواد رسانه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نهاوند گفت: فضای مجازی به عنصر اصلی و بخشی از زندگی حقیقی مردم تبدیل شده است و نقش مهمی در زندگی روزمره خانواده ها دارند. 

وی اظهار داشت: کارکرد رسانه ها امروز بر همه ابعاد زندگی ما و واقعیت های اجتماعی و حتی در بخش وارونه کردن واقعیت ها تاثیر دارد.

  روزبهانی اضافه کرد: تربیت رسانه ای ما باید منطبق با سبک زندگی ایرانی اسلامی و منطبق بر فرهنگ کشورمان باشد که در این راه باید سواد رسانه را مهم تلقی کنیم.

استاد سواد رسانه ادامه داد: اگر به سواد رسانه ای دقت نکنیم به مشکل خواهیم خورد و معضلات زیادی به دلیل نبود این سواد به خصوص برای جوانان پیش می آید.

این کارشناس رسانه عنوان کرد: قاعده مند شدن فصای مجازی به معنای بگیر و ببند و حذف نیست؛ بلکه به مفهوم استفاده صحیح و مطالبه کردن از مسئولان و مجموعه فرهنگی است تا این فضا سالم باشد و از این وضعیت رهاشدگی نجات یابد.

  وی گفت: این فضا باید قانون مند و در عین حال مردم بتوانند استفاده راحتی از این فضا داشته باشند.

روزبهانی تاکید کرد: تهدید های روانی و اجتماعی این فضا در سطح جامعه مهم و قابل بحث است و پژوهش‌های زیادی مبنی بر استفاده و سواستفاده از این فضا منتشر شده و همگی بر تاثیر اخلاقی و روانی این فضا بر جامعه تاکید داشته اند.

  استاد سواد رسانه تصریح کرد: این فضا بر روح و رفتار انسانها و به خصوص بر جوانان دارد که درک نکردن گذر زمان و جلوگیری از برنامه ریزی برای فرزندان به یک موضوع در این خصوص تبدیل شده است.

  وی گفت: عدم برقراری روابط اجتماعی، درون گرایی، افسردگی و درون گرایی از دیگر معضلات استفاده بدون آگاهی و بدون چهارچوب از این فضا است. 

روزبهانی در پایان تاکید کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده درست از فضای مجازی، دستگاه های مربوط و به خصوص خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه اهمیت دهند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز