یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور «محمدباقر قالیباف» در همدان برگزار می‌شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۷:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۴۸۲۵
یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور «محمدباقر قالیباف» در همدان برگزار می‌شود
معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان روز پنجشنبه ۲۷ مرداد با حضور «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان خبر داد.

به گزارش برنا از روابط عمومی سپاه همدان، سرهنگ پاسدار علی اکبر کریم‌پور با یادآوری اینکه نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرداد ماه سال ۹۷ در این شهر برگزار شد افزود: بنابراین مراسم گرامیداشت سالروز حضور این شهید والامقام در همدان نیز روز پنجشنبه هفته جاری همزمان با این آیین برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش موثر و جاودان رزمندگان و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند.

معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: عملیات رمضان پس از عملیات بیت‌المقدس جزء بزرگ‌ترین عملیات‌های زمان جنگ به شمار می رود.

سرهنگ پاسدار کریم پور، بیان کرد: با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر رژیم بعثی در عملیات رمضان وارد شد که دشمنان نیز در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کردند که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

وی گفت: عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت و در این عملیات سه گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین آن سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها در این عملیات شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت کردند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز