حاجی‌بابایی: مشکل آب همدان همچنان پابرجاست/اطلاع‌رسانی در حوزه آب همدان شفاف و بر اساس واقعیت باشد

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۱:۴۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۱۸۵۴
حاجی‌بابایی: مشکل آب همدان همچنان پابرجاست/اطلاع‌رسانی در حوزه آب همدان شفاف و بر اساس واقعیت باشد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب به همدان مشکل اعتباری و یا تأمین لوله ندارد، گفت: مشکل آب همدان همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمیدرضا حاج بابایی در مراسم نواختن زنگ ملی ایثار در دبیرستان «شهیده مهین حبیبی» با اشاره به اینکه ۵٢ کیلومتر لوله‌کشی طرح آبرسانی که به سمت کردستان می‌رود مشکل امنیتی دارد، افزود: یک سال است که از دولت خواستیم با کردستان صحبت کند و امتیازی به آنها بدهد که تاکنون نتوانسته این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل آب همدان پابرجاست، گفت: سد تالوار سدی بود که از آب ذخیره آن‌همه استفاده کنند که در این مدت بالاتر از سد تالوار سدی در کردستان ساخته شد به نام سد آزاد که آب بیشتری در آن ذخیره شود به همین دلیل من مجبور شدم در مجلس آن ردیفی که مربوط به تأمین آب از سد تالوار بود را بردارم تا بتوانیم هم از زنجان و هم از کردستان آب بگیریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه آبرسانی به همدان، گفت: متاسفانه برخی رسانه یک هفته است که خلاف واقع اعلام می‌کنند مشکل آب همدان حل شده است؛ انتظار می رود اطلاع رسانی در این مورد شفاف و بر اساس واقعیت‌ها باشد.

1400101810285597724490284

وی ادامه داد: در سال ٩٨ مصوب شد که ٧٠ درصد آب همدان از سد آزاد کردستان و ۳۰ درصد از سد تالوار تأمین شود.

حاجی بابایی، افزود: از همدان تا مرز کردستان ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری کردیم که طی مسافتی به بعد دوشاخه شود که یک شاخه حدود ۲۰ کیلومتر به سمت زنجان و یک شاخه ۵٢ کیلومتر به سمت سد کردستان می‌رود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه آبرسانی به همدان اسفندماه ١۵٠٠ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده، عنوان کرد: این پروژه به‌هیچ‌عنوان مشکل اعتبار و تأمین لوله ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران قبل هرآنچه انجام داده یا نداده اند از این مهم گذشته اند.

وی ادامه داد: با توجه به قطعی ۱۲ ساعته آب شرب همدان از وزیر نیرو سؤال می‌کنم مردم طی این مدت چگونه نیاز خود را رفع می کنند؟ از سد تالوار که نیست؛ بلکه از روستای امزاجرد است.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت ها در بحث عمران، زیرساخت و خدمات رسانی در حوزه های مختلف آب، برق، گاز، تلفن و غیره عملکرد جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نباید موضوع به طول انجامیدن عملیات اجرایی انتقال آب از تالوار به همدان به نحوی بیان شود که سوء تعبیرهایی نیز از طرف برخی افراد شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز