اجرای کامل طرح جامع مشاوره پیش از ازدواج نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد.

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۹:۵۹:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۲۹۰۹
اجرای کامل طرح جامع مشاوره پیش از ازدواج نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان همدان با بیان اینکه هشت مرکز مشاوره پیش از ازدواج در این استان فعال است گفت: اجرای کامل طرح جامع مشاوره پیش از ازدواج نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی  در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: آمار طلاق در روستاهای استان همدان قابل قبول نیست و برای جلوگیری از طلاق باید آموزش‌های پیش از ازدواج از مدارس و دوره دوم متوسطه آغاز شود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج در دبیرستان موضوع بسیار مهمی است، تصریح کرد: ما با سند ۲۰۳۰ که با فرهنگ ما نامتناسب بود مخالفت کردیم و باید متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی سندی در این رابطه تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های مرتبط همچون جهاد دانشگاهی با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج نقش مهمی در کاهش آمار طلاق دارند، اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج داریم اما کافی نیست و باید محتوایی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط و جهاد دانشگاهی تولید و برای آموزش به دانش آموزان ارائه شود.

 

وی ادامه داد: با بررسی موارد متفاوت در کمیته‌های تخصصی، محتوای آموزشی در این حوزه باید برای دانش آموزان دبیرستانی تهیه شود و ما از مدارس باید به این مساله ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار طلاق در روستاهای استان همدان قابل قبول نیست، ادامه داد: فضای روستا با شهر و سبک زندگی و تحکیم خانواده آن با شهر متفاوت است و آمار یک سوم و یک چهارم طلاق در آن بسیار خطرناک است.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: آمار طلاق در روستاها آسیب بسیار بزرگی محسوب می‌شود که با همه مولفه‌های اجتماعی خطر بزرگی است و باید به آن توجه شود؛ ورود به روستاها در حوزه مشاوره پیش از ازدواج کار بسیار خوبی به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: فرهنگ مشاوره خانواده در کشور هنوز جا نیافتاده و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای دانش آموزان بسیار مهم است، اظهار داشت: ۱۰ انباری بزرگ بدون استفاده در سطح استان همدان داریم که می توان با تبدیل آن به ورزشگاه و محیط آموزشی دوره های فرهنگی را برای نسل جوان برگزار کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: باید بپذیریم در بسیاری از زمینه های فرهنگی برای نسل جوان کوتاهی داشتیم و باید آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما این است که مکان های اضافی دستگاه‌ها رها شده و در اختیار جوانان قرار نمی گیرد، تصریح کرد: این مجموعه ها متعلق به مردم است و باید در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان در بین دانش آموزان حضور یابند دغدغه نسل جوان برطرف و به سوالات آن ها پاسخ داده می شود و باید واقعیت های جمهوری اسلامی و نظام اسلامی برای جوانان تشریح شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: وظیفه شرعی و قانونی ما برای مراقبت از نسل جوان زیاد است و این جوانان همان نسلی هستند که سلام فرمانده را هم خوانده اند و به عنوان سرمایه‌های آینده ما محسوب می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز