حرفه آموزی معتادان با هدف اشتغال مورد توجه قرار گیرد

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۲:۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۵۳۶۲
حرفه آموزی معتادان با هدف اشتغال مورد توجه قرار گیرد
استاندار همدان از مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست زمینه حرفه آموزی به معتادان و فراهم کردن زمینه اشتغال آنها را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: در زمان ترک اعتیاد باید متناسب با علاقه مندی، پیشینه و توانمندی معتادان برای آنها دوره آموزشی برگزار شود.

وی اضافه کرد: فراهم کردن زمینه حرفه آموزی موجب می شود این افراد بتوانند بعد از طی فرایند درمان، ترک مصرف مواد مخدر و بهبودی کامل مشغول به کار شوند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان تاکید کرد: بازدید دوره ای و نظارت و کنترل در عرصه درمان در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ افزایش یابد چرا که طبق گزارش های دریافتی حوزه درمانی و رسیدگی به وضعیت معتادان، فضا و محیط، مستقر شدن کادر تخصصی در مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ وضعیت مناسبی ندارد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: طرح دادگستری در زمینه «منطقه سبز» باید در دفتر امور اجتماعی استانداری با تشکیل کمیته ای مشترک با حضور بازرسی استانداری، بهزیستی، فراجا، پدافند زیستی و قرارگاه زیستی سپاه و علوم پزشکی بررسی و با هماهنگی های صورت گرفته این طرح بررسی و به زودی اجرا شود.

وی گفت: مرکز ماده ۱۶ نهاوند اقدامات خوبی تاکنون انجام داده شده که باید در زمینه ارائه مجوزهای قانونی به این مرکز اقدامات لازم صورت گیرد هر چند این موضوع جلسه گذشته نیز تاکید اما فراموش شده بود.

استاندار همدان اظهار داشت: کسب رتبه پنجم توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان شایسته قدردانی است هر چند باید برای کسب رتبه نخست کشور اقدامات لازم صورت گیرد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: طبق گزارش های دریافتی ۹۰ درصد معتادان متجاهر استان ساماندهی شدند که با جمع آوری و جلوگیری از حضور معتادان در مناطق گردشگری و مسیرهای خروجی و ورودی همدان، این رقم را به ۱۰۰ درصد برسانیم تا در سطح شهر شاهد جولان معتادان متجاهر نباشیم.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی مجمع خیرین «یاریگران زندگی» با استفاده از ظرفیت خیران خواستار توجه به مسائل پیشگیرانه، گسترش آموزش همگانی در راستای طرح «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد»، اجرای مرحله دوم طرح یاریگران زندگی با اولویت مراکز آموزشی، تجهیز گرمخانه ها توسط شهرداری با توجه به برودت هوا، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده شد.

استاندار همدان همچنین بر ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی و آموزشی در استان با توجه به شرایط فرهنگی هر منطقه برای پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات استاندارد در مراکز درمانی به خصوص مراکز ماده ۱۶، کنترل استانداردها در این مراکز از نظر شیوه درمان، حضور پزشک و داروهای مورد نیاز، اجرای طرح غربالگری معتادان متجاهر و جلوگیری از ارجاع معتادان تکراری به مراکز درمانی، توجه ویژه به ارائه خدمات درمانی و حمایتی به بهبود یافتگان شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: نظارت ویژه بر نحوه هزینه کرد اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، توزیع اعتبارات به صورت شهرستانی و جلوگیری از هزینه کرد اعتبار در محل های دیگر باید صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز گفت: اقدامات خوبی در زمینه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته که منجر به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات در سال جاری شده است.

حسن رضا نیا افزود: موضوع مواد مخدر و اعتیاد یک بلای خانمانسوز و سیل ویرانگر است و بنابراین نیازمند توجه به نگاه تحولی دولت در عرصه های مختلف به خصوص چرخش تحول آفرین از محدودیت سازی به مصون سازی به عنوان سیاست راهبردی در مبارزه با مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: در همه عرصه های مبارزه با مواد مخدر نیازمند توجه به «اجتماعی شدن» هستیم چرا که این رویکرد به ما کمک می کند مبارزه جدی تر و بهتر از گذشته ایجاد شود.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان همدان هفت هزار و ۹۰۸ قاچاقچی مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در این استان دستگیر شدند و پنج تن و ۳۶۹ کیلو و ۸۱ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز