استاندار همدان: ورزش زورخانه‌ای به عنوان فرهنگ ملی حمایت می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۲:۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۴۰۷۰۸۹
استاندار همدان: ورزش زورخانه‌ای به عنوان فرهنگ ملی حمایت می‌شود
ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با فرهنگ غنی دینی، انقلابی و ملی ما پیوند خورده است و با بهره گیری از همه ظرفیت ها از این رشته حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: ما باید به این اصل مهم توجه کنیم تا رشته‌های ورزشی دارای مزیت و جدانشدنی از فرهنگ ما، حمایت ویژه شوند.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از فرهنگ ما جدانشدنی است، اظهار داشت: در برخی از رشته های ورزشی که هیچ نزدیکی و شباهتی با فرهنگ ما ندارد میلیاردها تومان هزینه می‌شود اما رشته هایی همچون کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای که با فرهنگ ما بسیار عجین شده است مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی علاوه بر اینکه سلامت جسم و روح را تضمین می کند، حس نوع‌دوستی، کمک به دیگران، جوانمردی، غیرت و غیرتمندی را در جامعه نهادینه می‌کند.

وی ادامه داد: ورزش‌های وارداتی مبتنی بر فرهنگ بیگانه طراحی شده اما ورزش پهلوانی مبتنی بر فرهنگ دینی، انقلابی و ملی ما است.

استاندار همدان تاکید کرد: همواره دستگیری از نیازمندان و کمک حالی از آن ها در زورخانه ها ترویج می شود و اگر کسی دچار مشکل شود با کمک رسانی در بین ورزشکاران مشکلات آنها را برطرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه حفظ ورزش زورخانه‌ای و تقویت آن یک اصل است و باید توجه ویژه ای به آن شود، بیان کرد: برخی از سوله‌های بدون استفاده دستگاه های دولتی، برای استفاده جوانان در ورزش زورخانه ای، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز