سامانه بارشی همدان را فرا می‌گیرد

۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۲:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۸۵۷۰
سامانه بارشی همدان را فرا می‌گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از ورود یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه به استان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه برف و باران نقاط مختلف استان را فرا می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، محمدحسن باقری‌شکیب کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش برف در مناطق شمالی و برف و باران در مناطق جنوبی استان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه سرمای هوا در نقاط مختلف استان پایدار است ادامه داد: همدان شب سردی را پشت سر گذاشت و دمای آن به ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

وی از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان به دلیل پایداری هوا و وارونگی دما خبر داد و گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، مه صبحگاهی و برودت هوا پیش بینی می شود.

باقری شکیب اظهار داشت: همدان و بهار با ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند و دمای شهر همدان بین صفر و ۱۲ درجه زیر صفر در نوسان بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری (یکم مهر ۱۴۰۱) تاکنون به طور میانگین، ۳۷ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافته است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز