صعود به ارتفاعات الوند ممنوع

۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۱۰:۵۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۹۲۶۱
صعود به ارتفاعات الوند ممنوع
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان توصیه کرد: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات این استان طی ۴۸ ساعت آینده پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا گوهری رئیس هیئت کوهنوردی استان عنوان داشت: پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از بارش برف، برودت هوا و وزش باد شدید در ارتفاعات شهر همدان است و براین اساس از کوهنوردان می‌خواهیم این هفته برنامه صعود نداشته باشند.

وی اضافه کرد: ارتفاعات همدان به مراتب شرایط آب و هوایی سطح شهرها را ندارد و وضعیت برای صعود به ویژه در منطقه الوند را دشوار می‌کند.

گوهری بیان کرد: در برخی از ساعات نیز شاهد کولاک در ارتفاعات خواهیم بود که دید کوهنوردان را سخت و مسیر صعود را نا ایمن می‌کند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان ادامه داد: افزایش ابر و مه آلودگی، بعضی ساعات بارش پراکنده برف و وزش باد شدید در ارتفاعات کوهستانی این استان قابل پیش بینی است.

 

محمد حسن باقری شکیب کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان  با اشاره به بارش برف به خصوص در ارتفاعات الوند اظهار داشت: با توجه به وضعیت آب و هوایی، صعود کوهنوردان طی امروز و فردا را توصیه نمی‌کنیم.

محمدحسن باقری‌شکیب افزود: از شب گذشته فعالیت سامانه بارشی وارد همدان شده و بارش در اقصی نقاط این استان به ویژه ارتفاعات بیشتر است.

وی بیان کرد: از فردا جمعه تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط مه آلود خواهد بود.

باقری شکیب اضافه کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، در منطقه کوهستانی الوند از امروز تا اواخر وقت جمعه در برخی ساعات بارش برف را داریم و با پدیده مه همراه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز