مهارت آموزی بیش از دو هزار و ۵۰۰ سرباز وظیفه طی ۹ ماهه سال جاری

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۰۱۸۷
مهارت آموزی بیش از دو هزار و ۵۰۰ سرباز وظیفه طی ۹ ماهه سال جاری
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: دوهزار و 503 سرباز وظیفه با هدف حضور در بازار کار طی 9 ماه سال جاری در دوره های آموزش فنی و حرفه ای برگزار شده در پادگان ها و یگان های نظامی استان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، وهب مختاران ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار دانست و افزود: دراین مدت آموزش های مهارتی در 80 حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شده است.

وی ارائه دوره های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و اظهار داشت: این دوره های آموزشی در 78کارگاه ایجاد شده در پادگان‌ و محل خدمت سربازان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

مختاران با اشاره به اینکه مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می شود، گفت: آشپز سنتی ،برقکار ساختمان،تکثیر و پرورش گل های آپارتمانی ،سرویس نگهداری تراکتور و تیلر،آرایش و پیرایش مردانه ،تعمیر وسایل گاز سوز خانگی ،تعمیرکار تلفن همراه،تعمیر کولر آبی ،سیستم رسانی انزکتور،عکاس دیجیتال و... از رشته های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز