استاندار همدان: مشکلی برای تامین سوخت در سطح استان نداریم

۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۲:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۴۲۳۱۶۸
استاندار همدان: مشکلی برای تامین سوخت در سطح استان نداریم
استاندار همدان گفت: با تدابیر و اقدامات موثری که در طول یک سال گذشته در زمینه مدیریت انرژی انجام شده مشکلی برای تامین سوخت زمستانی و گاز طبیعی در سطح استان به ویژه در بخش خانگی نداریم و مشکل خاصی هم در این راستا تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد  در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، که پس از ارتباط تصویری "احمد وحیدی" وزیر کشور با استانداران سراسر کشور، برگزار شد اظهار داشت: با توجه به این که در زمینه تامین انرژی به ویژه گاز، در وضعیت بحرانی قرار داریم، ضرورت دارد که برای مدیریت بحران در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

هم اکنون در زمینه تامین انرژی، در سطح استان مساله و یا مشکل خاصی وجود ندارد ضمن اینکه همکاری و همراهی دستگاه‌های وزارت نیرو در استان قابل تقدیر است.

استاندار همدان ادامه داد: با هماهنگی خوب مجموعه شرکت برق استان، برنامه ریزی لازم انجام شده تا در صورت قطعی گاز کارخانه‌ها، برق آن‌ها قطع نشود و این اقدامات پیشگیرانه قابل قدردانی است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت تامین انرژی به ویژه گاز، در وضعیت بحرانی قرار داریم، گفت: تلاش مضاعف برای مدیریت بحران در این حوزه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های سراسر کشور به عنوان اعضای یک پیکر واحد هستند، افزود: همه باید مصارف تامین انرژی را کنترل کنیم تا دیگر استان‌ها دچار مشکل خاصی نشوند.

وی به برنامه ریزی در کاهش ساعت‌های کاری مشاغل اشاره کرد و گفت: اواخر آذر ماه با تشکیل جلسه‌ای کارشناسی، براساس وظیفه دینی و ملی و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز، ساعات کاری را کاهش دادیم.

استاندار همدان بیان کرد: فعالیت امروز یکشنبه همه دستگاه‌های اجرایی، موسسات، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت دورکاری اعلام کردیم.

وی اظهار داشت: در خیلی از استان‌های کشور دچار افت فشار گاز شده‌ایم و به این دلیل نیروگاه‌ها برای تولید برق دچار مشکل شده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همکاری و هم‌پوشانی خوبی بین مجموعه دستگاه‌های وزارت نیرو در استان برقرار است ، تصریح کرد: مجموعه شرکت برق استان با هماهنگی‌ها و مدیریت مناسب به نحوی برنامه ریزی کرده است که در صورت قطعی گاز برق کارخانه‌های سطح استان قطع نشود که این اقدامات پیشگیرانه قابل قدردانی است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در اواخر آذر ماه با تشکیل جلسه‌ای کارشناسی، براساس وظیفه دینی و ملی و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز، ساعات کاری در استان را کاهش دادیم ، افزود: فعالیت امروز تمامی دستگاه‌های اجرایی، موسسات، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت دورکاری اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از استان‌های کشور با افت فشار گاز مواجه هستند و به این دلیل نیروگاه‌ها برای تولید برق دچار مشکل شده‌اند، اظهار داشت: در استان همدان برای جلوگیری از افت فشار گاز امروز تعطیل اعلام شد تا با ذخیره‌ای که در زمینه گاز به خاطر تعطیلی امروز انجام می‌شود و فاز چهارم نیروگاه شهید مفتح که ۲۵۰مگاوات برق تولید می‌کند، راه‌اندازی شود و در زمینه تولید برق دچار مشکل نشویم.

بارش سنگین برف در استان همدان از روز گذشته آغاز شده و موجب تعطیلی ادارات، مدارس شده و مشکلاتی را برای تردد مردم و خودروها ایجاد کرده است.

در پی فعالیت این سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است و شهروندان باید به نکات ارائه شده از سوی هواشناسی توجه کنند.

استان همدان، ۶۶۰ هزار و ۷۷۹ مشترک گاز دارد که از این تعداد، ۶۰۵ هزار مشترک خانگی و تجاری هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز