معاون استاندار همدان تاکید کرد:

در حوزه مسایل فرهنگی نگاه دولت اجتماعی است نه امنیتی

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۰۹:۳۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۱۰۸
در حوزه مسایل فرهنگی نگاه دولت اجتماعی است نه امنیتی
الهی تبار به موفقیت های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف اشاره و بیان کرد: در حوزه مسایل فرهنگی نگاه دولت نگاه اجتماعی است نه نگاه امنیتی که در این زمینه باید نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، محمدابراهیم الهی تبار در شورای اداری شهرستان ملایر گفت: با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی و با کسب پیروزی در میدان رزم دیپلماتیک، نوید این را می دهد که سال خوبی را در پیش خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: رئیس جمهوری ایران سه محور نجات اقتصاد، تعامل با جهان و احیای اخلاق را در راس فعالیت و شعار انتخاباتی خود قرار داد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری اگر امروز اعلام می کند ما دولت راستگویان هستیم و به معنای واقعی مردم را تکریم می کنیم و خود را ملزم به تبعیت از رهبری کرده است، این امر به معنای واقعی نمود پیدا کرده و به دنیا نیز هشدار داد که باید با ملت و مردم ایران با زبان تکریم سخن بگوئید.

الهی تبار به موفقیت های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف اشاره و بیان کرد: در حوزه مسایل فرهنگی نگاه دولت نگاه اجتماعی است نه نگاه امنیتی که در این زمینه باید نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود و مردم را در برنامه های فرهنگی و هنری و اجتماعی مشارکت دهیم.

وی لازمه مشارکت مردم در فعالیت های مختلف اجتماعی را تکریم سازمان های مردم نهاد و اعتقاد و باور عینی به ظرفیت های مردم دانست و افزود: در حال حاضر بیش از 300 سازمان مردم نهاد به صورت فعال در استان همدان داریم.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: در راستای تحقق شعار امسال باید این اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم تا مردم به دولت اعتماد کنند و طبق تاکید رهبری یک همدلی، وفاق و وحدت در جامعه داشته باشیم.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان، فعالیت های هنری و اجتماعی نیز در دولت تدبیر و امید یک مجموعه حرکتی همراه با عقلانیت و به دور از احساسات به کار گرفته شد و در همه مسایل با تدبیر و امید و عقلانیت و امیدی که مردم نسبت به دولت ایجاد کردند، کارها به نحو مطلوب انجام شد.

الهی تبار با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نیز شایسته ترین عناصر و نخبگان اقتصادی کشور به کار گرفته شدند، گفت: با توجه به شرایط کشور در سال های قبل و با وجود مشکلات  اقتصادی و تحریم ها، دولت نرخ تورم را از 35 درصد به حدود 15 درصد در پایان سال 93 کاهش داد.

 

سالانه یک هزار میلیارد تومان یارانه در استان همدان پرداخت می شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان همچنین با اشاره به اجرای موفق فاز دوم هدفمندی یارانه گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با توجه به اینکه با دانش و تدبیر همراه بود، اثرات تورمی زیادی در جامعه ایجاد نکرد.

الهی تبار اضافه کرد: علاوه بر این از محل حامل های انرژی برنامه های بسیار خوبی چون طرح تحول نظام سلامت و طرح بیمه همگانی در کشور اجرا شد که شاهد ایجاد آرامشی مطلوب در حوزه درمان بودیم.

وی یاد آور شد: قانون هدفمندی یارانه ها با توجه به اینکه خوب نوشته شد، اما مرحله نخست آن به خوبی اجرا نشد و مقرر شد 28 هزار میلیارد تومان از حامل های انرژی برداشته و 50 درصد آن در اختیار نیازمندان و 50 درصد در اختیار بخش صنعت و فعالیت های اجتماعی قرار گیرد.

الهی تبار افزود: این در حالی است که 28 هزار میلیارد تومان در اختیار مردم قرار داده شد و حتی از منابع دیگر هم قرض گرفته شد.

وی از پرداخت سالانه یک هزار میلیارد تومان یارانه در استان همدان خبر داد و بیان کرد: در حالی که کل اعتبارات ملی و استانی عمرانی استان همدان 200 میلیارد تومان است و سال 92 از اعتبارات عمرانی استان 22 درصد بیشتر تخصیص داده نشد.

وی ادامه داد: باوجود کاهش قیمت نفت، برگشت پول و تحریم ها، امسال دولت تمام تلاش خود را انجام داد تا این تخصیص ها به 65 درصد رسید، از طرف دیگر اگر 40 یا 50 درصد از یک هزار میلیارد تومان یارانه استان به نیازمندان داده شود، با 500 یا 600 میلیارد تومان دیگر کارهای مهمی چون ایجاد اشتغال، فعال شدن پروژه ها و اعطای منابع ارزان بانکی به واحدهای غیرفعال می توان انجام داد.

الهی تبار خاطرنشان کرد: باید به جای توزیع ثروت در راستای تولید ثروت گام برداریم و پولی که از طریق یارانه ها پرداخت می شود بتوانیم ثروت ایجاد کنیم.

معاون استاندار همدان همچنین به اضافه شدن ماهیانه یک هزار نفر به ظرفیت اشتغال استان همدان اشاره کرد و گفت: طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی استان ماهیانه یک هزار نفر بیمه شده جدید ثبت شده است که تا پایان سال به حدود 10 هزار نفر خواهد رسید و این فقط آماری است که تامین اجتماعی از بیمه شدگان جدید اعلام کرده است.

وی گفت: صدور بیانیه مشترک هسته ای در سوئیس را به فال نیک می گیریم و همانگونه که در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، در هر صورت در این مذاکرات نیز چیزی را از دست نخواهیم داد، مهم این است که دانش آن برای ما بومی شده است.

الهی تبار با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در عرصه خارجی نیز توفیقات بزرگی را کسب کرده، افزود: امروز به تعبیر رهبری، فرزندان این انقلاب با استفاده از دانش و تجربه و شجاعت و درایت در عرصه مبارزه دیپلماتیک همانند جنگ تحمیلی با همه دنیا مبارزه می کنند و جانانه از منافع کشور دفاع می کنند.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: زمانیکه رهبر معظم انقلاب از تیم هسته ای به عنوان فرزندان انقلاب دفاع می کند، این یک امر عادی نیست و به طور حتم اثرات این حرکات بعدها مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات به دنیا و قدرت های جهانی اعتماد سازی کردیم که به دنبال سلاح نظامی نیستیم، چرا که آموزه های دینی، انقلابی و مذهبی و علمی ما این را می گوید و فتوای رهبری نیز هست و ما همواره به دنبال فعالیت هسته ای صلح آمیز هستیم که نیاز روز هر جامعه ای است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بر این است که نشاط سیاسی در جامعه ایجاد شود و تمام افکار، عقاید، اندیشه ها و جریان های سیاسی در چارچوب قانون و با رعایت خطوط قرمز حضور پیدا کنند.

الهی تبار گفت: تلاش ما بر این است که فضایی را ایجاد کنیم تا حضور حداکثری مردم در انتخابات رقم بخورد و طبق بیانات رهبری حماسه سیاسی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که اگر بحث جمهوریت را مطرح می کنیم، این جمهوریت را باید در قالب خودش معنا کنیم و باید تشکل های مختلف و احزاب سیاسی را مورد حمایت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه افرادی که با هر دیدگاهی در انتخابات فعالیت می کنند برای ما قابل احترام هستند، اظهار کرد: همه تفکرها و تشکل ها دولت های کوچکی می شوند که می توانند افراد را رشد داده و نخبه پرور شوند.

گفتنی است شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز