۱۲ مرکز عطاری سال ۹۳ در همدان پلمپ شد

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۸:۲۸:۲۷
کد خبر: ۲۷۹۱۱۴
۱۲ مرکز عطاری سال ۹۳ در همدان پلمپ شد
رسول اسدی منش گفت: سال گذشته 12 واحد عطاری و مرکز عرضه گیاهان دارویی در استان همدان به دلیل فروش مواد غذایی غیر مجاز پلمپ شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسوول بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 808 مورد بازرسی مشترک سال گذشته از عطاری ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته 57 مورد شکایت از داروخانه های استان گزارش شده بود که بدنبال رسیدگی به این شکایات چهار مورد از این داروخانه ها به صورت موقت تعطیل، یک مورد تعلیق پروانه، سه مورد محکومیت تعزیراتی و 49 واحد تبرئه و یا شاکی از پاسخ داروخانه قانع شده است.

اسدی منش همچنین به 142 مورد شکایت از حوزه غذا، آرایشی و بهداشتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: 24 مورد از این مراکز به مراجع قضایی معرفی و پنج واحد نیز پلمپ شده است.

وی عنوان کرد: پنج مورد شکایت نیز از حوزه تجهیزات پزشکی در این استان انجام شده که از این تعداد سه مورد به دستگاه قضایی معرفی شده است.

مسوول بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو همچنین از کشف انواع محصولات غیر مجاز شامل دارو، مکمل ها، محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی به ارزش 1 میلیارد و 908 میلیون ریال در سال گذشته خبر داد.

حدود 90 عطاری در استان همدان فعال هستند که این عطاری ها دارای مجوز و یا در مرحله اخذ مجوز هستند.

نظر شما