اعتکاف تلاش برای رشد و تعالی جامعه و سعادت فرد است

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۰۹:۰۱:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۹۰۶
اعتکاف تلاش برای رشد و تعالی جامعه و سعادت فرد است
حسنی حلم گفت: اعتکاف هدف نیست بلکه ابزار و وسیله است که انسان بعد از حضور در مسجد جامع و جدا شدن از دیگران تلاش می کند خود را بشناسد تا بتواند برای رشد و تعالی جامعه و سعادت آن قدمی بردارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان اظهار داشت: ماه رجب منشا خیرات و برکات و تمام خوبیهاست و فضیلت و اهمیت این ماه در روایات و احادیث پیامبر و ائمه بسیار مشهود است.

حسنی حلم با اشاره به حدیثی از پیامبر گفت: رجب نام نهریست در بهشت که از عسل شیرین تر و از شیر سفیدتر و هرکس در این ماه عزیز سه روز با معرفت روزه بدارد امید است از آن نهر بیاشامد.

او ادامه داد: ماه رجب ماه استغفار و توبه است ماهی که همه بندگان خداوند تمام لحظات آن را مغتنم شمرده و باید نهایت بهره برداری در جهت تعالی، رشد و شکوفایی خود را ببرند.

او با اشاره به عظمت این ماه گفت: اعمال خاصی در این ماه مورد توجه قرار گرفته است که نماز و دعا های مخصوص که با مضامین بارزی همراه است می توان برشمرد.

حسنی حلم ادامه داد: در این ماه همه به رحمت الهی امید داشته و باید تلاش کنیم  تا خود را به قدرت مطلق خداوند نزدیک کرده و از ظرفیتهای این ماه بهره کافی را ببریم، چراکه این ماه، ماه باز شدن سفره الهی و سیر و سلوک در آسمان معنویت است.

حسنی حلم با اشاره به اهمیت ایام البیض گفت: یکی از مستحبات مورد تاکید در ماه رجب امر اعتکاف است و آنهایی که از ظرفیت ناب این ماه بهره مند شوند خود را پالایش و تصفیه کرده و یک پله به مقام قرب الهی نزدیک خواهند شد.

او با تاکید بر امر اعتکاف خاطرنشان کرد: در سوره بقره آیه 125 آمده؛ " ما به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف کنندگان؛ معتکفان، رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هر گونه آلودگی تطهیر کنند" که اعتکاف را همسنگ طواف کنندگان در بیت الله قرار داده است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: اعتکاف داخل شدن در مردم  و از طرفی تنها بودن است، اتاق فکری است که در آن بازگشت انسان به خویشتن رخ می دهد  و با پی بردن به ارزش وجودی خود قطعا از مقربین خداوند خواهیم بود.

او ادامه داد: اعتکاف هدف نیست بلکه ابزار و وسیله است که انسان بعد از حضور در مسجد جامع و جدا شدن از دیگران تلاش می کند خود را بشناسد تا بتواند برای رشد و تعالی جامعه و سعادت آن قدمی بردارد.

او با اشاره به همکاری ستادهای اقامه نماز و اعتکاف گفت: همه ساله این دو ستاد همکاری لازم را در جهت تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و اعزام مبلغین و نماز یاوران داشته اند.

او حضور چشمگیر جوانان را مبارک خواند و افزود: هر سال به تعداد حضور معتکفین افزوده می شود و این نویدی است که در حقیقت مردم از این ظرفیت استفاده می کنند و اعتکاف را در ضمیرشان پیدا کرده و  ما نیز موظفیم آنها را با برنامه های مناسب معنوی سیراب کنیم.

حسنی حلم از توزیع 6 هزار برشور مسابقه با عنوان" در حریم یار" خبر داد و گفت: این مسابقه با طرح سوالات مرتبط با نماز و قرآن در ایام اعتکاف در سراسر کشور برگزار می شود و معتکفین می توانند در این ایام با مطالعه آیات قرآنی به این سوالات پاسخ داده و در پایان این مراسم به برندگان این مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

او در پایان از همه معتکفین خصوصا جوانان درخواست کرد از قرائت دعای مخصوص این ایام غافل نشده و از خداوند عاقبت به خیری و تعجیل در فرج امام زمان(عج) درخواست کنند و اگر ایام  را با معرفت کامل به پایان برسانند آنچه از خداوند طلب کرده اند مطمئنا محقق خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز