بهره برداری از دو پروژه نمازخانه گنجنامه و فرهنگسرای قرآنی کلپا

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۱۳:۵۳:۴۴
کد خبر: ۲۸۱۵۷۰
بهره برداری از دو پروژه نمازخانه گنجنامه و فرهنگسرای قرآنی کلپا
دو پروژه نمازخانه گنجنامه و فرهنگسرای قرآنی کلپا توسط شهرداری همدان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، این دو پروژه از مصوبات سال 93 است که با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در سال 94، به نتیجه رسیده است. بحث جانمایی احداث نمازخانه گنجنامه از تیرماه سال 93 در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان آغاز شد و با توجه به اینکه پارک گنجنامه به احداث نمازخانه نیاز داشت به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری منطقه یک عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال 93 آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در آیین افتتاح نمازخانه گنجنامه با بیان اینکه ساخت مسجد کاری بسیار جدی است، اظهار کرد: با توجه به حجم افرادی که از منطقه گردشگری گنجنامه بازدید می‌کنند نمازخانه‌ای برای اقامه نماز نیاز بود.

آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی افزود: این نمازخانه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در مکانی مناسب ایجاد شده است.

وی در ادامه بحث جانمایی در ساخت اماکن را یکی از حلقه‌های مفقوده در ساخت اماکن عمومی برشمرد و تصریح کرد: در حق جانمایی اماکن ظلم شده است، کمااینکه جانمایی اماکن بسیار مهم و حساس است.

امام جمعه همدان در ادامه به جانمایی کتابخانه آیت‌ا... آخوند همدانی اشاره کرد و یادآور شد: در جانمایی کتابخانه آیت‌ا... آخوند اشتباه شده است، چرا که این کتابخانه در داخل ساختمانی پنهان شده و کسی برای مطالعه به آن مراجعه نمی‌کند.

وی خطاب به مسؤولان شهرداری گفت: از شورای اسلامی شهر و شهردار همدان می‌خواهم که در انجام پروژه‌ها قبل از هر چیزی به جانمایی طرح‌ها دقت کنند.

آیت‌ا... محمدی با بیان اینکه کار خیر، خیر است اما از کار خیر بهتر عامل کار خیر است، اضافه کرد: در مورد مسجد گنجنامه حساسیت داشتم و اگر این مسجد در طبقه دوم این مکان نبود نمی‌پسندیدم، اما با ساخت طبقه دوم این مجموعه به عنوان مسجد موافق هستم.

* سیدمصطفی رسولی: اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان برای ساماندهی مجموعه گنجنامه هزینه شده است

شهردار همدان نیز در آیین افتتاح نمازخانه گنجنامه با گرامیداشت روز شوراها و سالروز میلاد امام جواد(ع) گفت: در دور چهارم شوراها به بحث ساماندهی منطقه گنجنامه با توجه به اینکه یک منطقه گردشگری است توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه با تدابیر خوب شورای اسلامی شهر از سال 92 و 93 مصوباتی در راستای ساماندهی گنجنامه انجام شد، تصریح کرد: قسمت بالای گنجنامه که دست‌فروشان دکه‌هایی را به صورت نامنظم و ناموزون ایجاد کرده بودند ساماندهی شد.

رسولی خاطرنشان کرد: یک باغ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان تملک و نیز هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای ساماندهی و ایجاد غرفه‌هایی به صورت منظم و متناسب با بافت گنجنامه صرف شد.

وی از محوطه‌سازی به سمت کتیبه‌های گنجنامه نیز خبر داد و عنوان کرد: برای اداره محوطه گنجنامه به مدیریت واحد برای جلوگیری از اختلاف سلایق نیاز بود که در این راستا با پیمانکاری عقد قرارداد شد که تمام امور مدیریتی این مجموعه را از نظافت، نگهداری و مدیریت بر عهده گرفت.

شهردار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه احداث مسجد گنجنامه از مصوبات شورای چهارم بود، ابراز داشت: ایجاد نمازخانه در مجموعه گنجنامه امری واجب بود، چرا که منطقه گردشگری است و از سوی تویسرکان نیز ورودی شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این نمازخانه در ایام عید نوروز راه‌اندازی شد و مسافران و شهروندان از آن استفاده کردند.

رسولی اضافه کرد: این مسجد در دو طبقه احداث شده که از طبقه اول به عنوان مجموعه فرهنگی استفاده می‌شود و در فصل گردشگری به عنوان مکان گردشگری فعالیت خواهد کرد و طبقه دوم نیز مسجد است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان در آیین افتتاح فرهنگسرای کلپا با بیان اینکه فرهنگسرای کلپا نخستین فرهنگسرای شهرداری است که خارج از مناطق حاشیه شهر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: تمرکز فرهنگسراهای شهرداری همدان در حاشیه شهر بوده که امروز نخستین فرهنگسرا در نیمه جنوبی شهر همدان به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا بیاناتی افزود: این فرهنگسرا با تشکل‌های منطقه کلپا تلفیق شده و فضای فرهنگی را برای اهالی منطقه ایجاد خواهد کرد که امیدواریم با کمک این تشکل‌ها خدمات مناسب و شایسته‌ای را به شهروندان ارائه کند.

* رضا غلامی خجسته: برای فرهنگسرای کلپا 870 میلیون تومان هزینه شده است

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان نیز در آیین افتتاح فرهنگسرای کلپا با بیان اینکه از سال 91 پیگیر احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی در سطح شهر به عنوان نیاز توسعه فرهنگی همدان بوده‌ایم، گفت: تاکنون 66 جلسه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برای ساخت فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی برگزار شده است.

وی افزود: تاکنون از زمین‌های پیگیری شده برای تملک، خرید، تعمیر و تجهیز و اهدا شده 353 هزار و 100 مترمربع را پیگیری کرده‌ایم که 264 هزار و 155 مترمربع به طور قطع تملک شده است.

غلامی خجسته اضافه کرد: 29 هزار و 400 مترمربع زمین نیز در حال پیگیری بوده و 59 هزار و 543 مترمربع را نیز موفق به تملک نشده‌ایم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی افتتاح شده را شامل 8 مورد با متراژ 8 هزار و 667 مترمربع برشمرد و تصریح کرد: سه مورد مسجد و فرهنگسرا به متراژ 700 مترمربع آماده افتتاح و 8 مورد نیز به متراژ 17 هزار و 374 مترمربع در حال ساخت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمینی به مساحت 265 مترمربع و 230 مترمربع زیربنا در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 780 میلیون تومان نیز خریداری شده است.

غلامی خجسته ابراز داشت: اعتباری بالغ بر 55 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی و 15 میلیون تومان نیز برای تجهیزات آن هزینه شده که در جمع اعتبار هزینه شده برای فرهنگسرای کلپا 870 میلیون تومان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز