مدیر شرکت علیصدر همدان:

سالانه ۸۰۰ هزار نفر از غار علیصدر همدان بازدید می‏‌کنند

۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۱۰:۲۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۵۳۵
سالانه ۸۰۰ هزار نفر از غار علیصدر همدان بازدید می‏‌کنند
حمیدرضا یاری نبود باور گردشگری در همدان را آسیبی بزرگ دانست و گفت: سالانه ۸۰۰ هزار نفر از غار علیصدر همدان بازدید می‏‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر شرکت علیصدر همدان در کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اظهار داشت: درآمد بیشتر مردم همدان از طریق کشاورزی تامین می‌شود و به نوغی زمانی که سیب‌زمینی خوب فروش می‌رود شهرداری نیز دارای منابع مالی بالایی می‌‏شود.

وی با اشاره به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در استان همدان کاهش یافته و این امرر ممکن است سبب کاهش درآمدزایی در بخش کشاورزی شود، افزود: از سوی دیگر همدان استانی صنعتی نبوده و آموزش عالی نیز درآمدزایی بالایی ندارد و به ناچار باید به سمت گرشگری برگردیم.

یاری با بیان اینکه فعلا در حوزه گردشگری اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: متاسفانه باور گردشگری در همدان وجود ندارد و نبود پذیرش فرهنگ گردشگر آسیب بزرگی به حوزه گردشگری همدان وارد می‏‌کند.

وی درباره نبود باور گردشگری در همدان گفت: استان‌هایی که باور گردشگری در آنها نهادینه شده در ایام پیک به طور نمونه تعطیلات نوروز شهر را ترک نمی‌‏کنند ولی این باور در مردم همدان وجود نداشته و نیاز است شهرداری در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام دهد.

مدیر غاز علیصدر همدان با اشاره به اینکه گردشگران و مسافران امروز به سبب بهانه به مسافرت می‏‌روند، عنوان کرد: گردشگران بیشتر به دنبال جاذبه‌هایی از جمله مراکز خرید و تفریحی هستند که متاسفانه در این زمینه در همدان با کاستی و کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه آنقدر به طبیعت می‌پردازیم که از دیگر مسائل عقب می‌مانیم، تاکید کرد: همدان به عنوان کلان شهر مطرح بوده و مردم این کلان شهر به اقتصاد و اشتغال نیاز دارند، بکر ماندن طبیعت در کنار بیکاری مردم همدان معنایی ندارد.

یاری با بیان اینکه محور گنجنامه محوری است که باید بهره‎برداری اصولی آن را در دستور کار قرار دهیم، بیان کرد: البته در کنار توسعه گردشگری باید محیط زیست منطقه نیز حفظ شود نه اینکه به طور کامل از توسعه در این منطقه خودداری شود.

وی درباره شناسایی سرمایه‎گذاران و ورود آنها به استان همان نیز گفت: سرمایه‌گذاران برای ورود به استان و انجام سرمایه‎گذاری وضعیت را از سرمایه‌گذاران موجود جویا می‎شوند که اگر وضعیت آنها خوب نباشد سرمایه‌گذاری جدید شکل نمی‌گیرد.

مدیر غار علیصدر همدان با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‎گذاران موجود باید در اولویت مدیران استانی باشد، بیان کرد: تا زمانی که مشکل سرمایه‌گذاران موجود حل نشود نمی‌توان انتظار ورود سرمایه‌گذاران جدید را در استان همدان داشت.

وی با اعلام اینکه سالانه 800 هزار نفر از غار علیصدر بازدید می‎کنند، گفت: ایندر حالی است که بودجه غار علیصدر سالانه بین 8 تا 10 میلیارد تومان است که 78 درصد آن را نیز هزینه‎های جاری شامل می‎شود.

یاری بیان کرد: این بودجه به معنی است که از هر مسافر تنها 8 هزار تومان درآمدزایی داریم که نشان از سومدیریت در این زمینه دارد و باید با ایجاد اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی ماندگاری و درآمدزایی از مسافران غار را افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه در محدوده غار علیصدر 200 هکتار زمین متعلق به شرکت علیصدر است، بیان کرد: طرح سرمایه‎گذاری برای این میزان زمین آماده شده و به دنبال جذب سرمایه‎گذار برای این پروژه هستیم چراکه فاز نخست سرمایه‏گذاری در این منطقه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر غار علیصدر همدان با اشاره به اینکه شرکت سیاحتی علیصدر همدان با بودجه بسیار اندک خود نمی‏‌تواند در این مطقه سرمایه‎گذاری کند، اظهار داشت: تنها راه این است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای این منطقه جذب کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز