نشست هم‎اندیشی صنعت گردشگری همدان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۸:۳۵
کد خبر: ۲۹۶۸۸۸
نشست هم‎اندیشی صنعت گردشگری همدان برگزار شد
نشست هم‌اندیشی صنعت گردشگری همدان با حضور سرمایه‎گذاران بخش خصوصی، مدیران استان همدان و مدیران آژانس‎های مسافرتی کشور در مجتمع تله کابین گنجنامه همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مجتمع تله کابین همدان میزبان مدیران آژانس‎های مسافرتی بود تا در راستای توسعه گردشگری همدان و جذب گردشگران راهکارهای عملیاتی را ارائه دهند.

این مراسم به سبب حضور مدیران آژانس‎های مسافرتی کشور در غار علیصدر و بازدید از مجموعه با بیش از یک ساعت تاخیر و در غیاب برخی سخنرانان خود از جمله معاون استاندار همدان آغاز شد.

در این مراسم رئیس هیئت مدیره مجتمع تله کابین، مدیرکل میراث فرهنگی همدان، مدیرعامل یکی از آژانس‎های مسافرتی و رئیس هیئت مدیره یکی از آژانس‎های مسافرتی به سخنرانی پرداختند که تنها شاهد سخنرانی‎های تکراری از سوی این افراد بودیم.

همگی آنها بدون استثنا به ظرفیت‎های همدان در زمینه گردشگری اشاره کردند و بیان کردند که این استان می‎تواند به عنوان مقصد گردشگری همدان تبدیل شود که البته این سخنان از سوی کارشناسان استان همدان نیز بارها مطرح شده بود ولی گویا مسئولان به ضرب المثل مرغ همسایه غاز است اعتقاد عجیبی دارند.

دعوت از 70 نفر از مدیران فروش آژانس‎های مسافرتی کشور به استان همدان می‏تواند در معرفی استان همدان موثر باشد که البته باید به انتظار نشست و نتایج این سفر را در تعریف تورهای مسافرتی به استان همدان از سوی این آژانس‎ها مشاهده کرد.

رئیس هیئت مدیره مجتمع تله کابین همدان در این نشست گفت: استان همدان دارای ظرفیت‎های بسیاری در زمینه گردشگری است ولی یکی از آسیب‏های مهم در این حوزه ناشناخته بودن استان همدان است.

سعید ترابیان قرار ندادن استان همدان به عنوان مقصد گردشگری در لیست تورهای آژانس‎های مسافرتی را از دیگر ضعف‎های گردشگری همدان دانست و گفت: همدان در زمینه آثار تاریخی و تفریحی با استان‎هایی همچون استان اصفهان برابری می‎کند ولی معرفی لازم از این پتانسیل‌ها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: توزیع سفر در کشور عادلانه نیست و همدان می‌تواند به عنوان مقصد جدی سفر تعریف شود که در صورت معرفی درست مقصدی پایدار برای مسافرت تبدیل می‎شود.

ترابیان با اشاره به اینکه استان همدان 5 میلیارد تومان برای تبلیغات در حوزه گردشگری در نظر گرفته است، عنوان کرد: توجه زیادی برای جذب گردشگر در استان همدان صورت ‎می‎گیرد که امیدواریم نتایج آن را در آینده شاهد باشیم.

وی میزان ماندگاری مسافر در دهکده گنجنامه همدان را یک شبانه‎روز اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح سایر طرح‎های این دهکده شاهد افزایش میزان اقامت مسافران به مدت 2 شبانه روز خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز