دبیر سازمان مردم نهاد جوانان ذهن برتر :

مهمترین کارکرد سمن ها در کشور باید کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی باشد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۱:۵۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۸۳۰
مهمترین کارکرد سمن ها در کشور باید کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی باشد
مهران شهرویی گفت: درحال حاضرمهمترین کارکرد سازمانهای مردم نهاد به خصوص در حوزه ازدواج و خانواده که به تقویت سرمایه اجتماعی منجرمی شود، کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، یکی از سمن های فعالی که در دوره توانمند سازی سازمان های مردم نهاد کشور در همدان شرکت کرده است انجمن مردم نهاد ذهن برتر جوان ایران است که از سال 1387 فعالیت های خود را در زمینه های علمی ، پژوهشی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و امور خیریه در استان خوزستان آغاز نموده و هم اکنون نیز در چندین شهر استان فعالانه فعالیت می نماید و دارای 3200 نفر عضو متخصص و متدین بوده است

دبیر سازمان مردم نهاد جوانان ذهن برتر در گفتگو با خبرنگار برنا به اهمیت بالای ارائه آموزش های اجتماعی و فرهنگی و مطالعات پژوهشی و آموزشی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود و گفت: انجمن ذهن برتر در حوزه های مختلف علمی از جمله روانشناسی و خدمات مشاوره ای،پزشکی ،کارآفرینی،امنیت شبکه،اطلاعات و ارتباطات و محیط زیست،پژوهشی اعم از انجام پروژه های تحقیقاتی،ورزشی شامل آمادگی تاسیس باشگاه های ورزشی، اردوها و همایش های پیاده روی و کوهپیمایی و فعالیت های فرهنگی و خیریه ای فعالیت های ارزشمندی تاکنون داشته است و با 3200 نفر عضو متخصص و متدین ،آماده هر گونه برنامه مشترک با سازمان های دولتی می باشد.

 

وی با تقدیر از حمایت های دولت تدبیر و امید از سازمان های مردم نهاد گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید  ، سازمانهای مردم نهاد  که در دولت قبل به حاشیه رفته بودند دوباره احیا شده و با حمایت های معنوی دولت آینده ی روشنی در انتظار این سمن هاست.

 

مهران شهرویی واگذاری فعالیت های اجتماعی به مردم را ضروری دانست و افزود: باور داریم که باید کار را به خود مردم بسپاریم چراکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هر کجا مردم حضور یافته اند و کارها را خود به پیش برده اند، حرکت کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

 

وی گفت: تقویت سازمانهای مردم نهاد به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم و استفاده از پتانسیل تشکلها برای توسعه کشور از رویکردها و اولویت های دولت تدبیر و امید است.

 

دبیر سازمان مردم نهاد جوانان ذهن برتر تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد نقش مهم و تاثیرگذاری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های اجتماعی بر عهده دارند.

 

وی افزود: درحال حاضرمهمترین کارکرد سازمانهای مردم نهاد به خصوص در حوزه ازدواج  و خانواده که به تقویت سرمایه اجتماعی منجرمی شود، کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی است.

 

شهرویی با تاکید بر توانمندسازی و ظرفیت سازی سازمانهای مردم نهاد به ویژه در حوزه فضاهای مجازی و خانواده گفت: این امر با برگزاری کلاسهای آموزشی برای اعضای سازمانهای مردم نهاد امکانپذیر است که باید در اولویت های فعالیت های خود قرار دهند.

 

دبیر سازمان مردم نهاد جوانان ذهن برتر اظهار کرد: یکی از مزایا این دوره ها آشنایی با سمن های سایر استان های کشور و کسب تجربه از کارهای صورت گرفته است

 

وی با اعلام اینکه سازمانهای مردم نهاد نباید در زمینه آموزش های فرهنگی و اجتماعی تنها متکی به دولت باشند افزود: دوره های توانمندسازی نقش مهمی در ارتقا جایگاه سازمان های مردم نهاد دارد ولی بهتر است در این دوره ها آموزش های بیشتر در زمینه امور اجرایی صورت بگیرد.

 

شهرویی با تقدیر از میزبانی مطلوب اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: این دوره بسیار خوب و شایسته برگزار شد و سمن های همدان نیز در برگزاری این دوره نقش موثری ایفا نمودند که جا دارد از همه عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز