مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد

ضرورت ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه ای در بین جوانان و نوجوانان

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۰:۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۴۵۷۴
ضرورت ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه ای در بین جوانان و نوجوانان
سید عبدی افتخاری با اشاره به اینکه روح جوانمردی و پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای حاکم است، بر لزوم ترویج فرهنگ جوانمردی و ورزش پهلوانی در در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در حاشیه مسابقات زورخانه ای قهرمانی نونهالان و نوجوانان کشور اظهار کرد: ورزش باستانی و پهلوانی یکی از رشته‌های ورزشی با قدمت بالا از گذشته تا به امروز در بین ایرانیان بوده است  و میزبانی این رقابت ها برای ورزش باستانی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر احیای ورزش پهلوانی در کشور بیان داشت: ایشان در مورد این ورزش فرمودند «ورزش پهلوانی یک ورزش نیست بلکه یک فرهنگ و تاریخ است که باید احیا شود».

 

سید عبدی افتخاری بیان داشت: ما نیز امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نظر مساعد ایشان روز به روز شاهد احیای این ورزش باشیم.

 

وی با بیان اینکه افراد زیادی در رشته باستانی در همدان فعالیت داشته و دارند گفت: استان همدان از نظر ورزش باستانی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به فعالیت بیش از 20 زورخانه در ورزش‌های باستانی در سطح استان گفت: در این زمینه بیش از 3 هزار نفر نیز در رشته‌های ورزش باستانی در رده‌های سنی مختلف در استان همدان فعالیت دارند.

 

وی تصریح کرد: ورزش باستانی همدان پس از تغییرات صورت گرفته روز به روز در حال گسترش بوده و موفقیت‌های زیادی را از آن خود کرده است و جا دارد از میزبانی مطلوب دانشگاه آزاد همدان تقدیر و تشکر نمایم.

 

وی با اشاره به اینکه اخلاق مهمترین اصل و نشانه بزرگ ورزش باستانی و پهلوانی است گفت: هدف ما بالا بردن کیفیت و تبلیغات بیشتر برای ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی و اخلاق‌مداری در بین جوانان است.

 

افتخاری در ادامه بر استقبال بیشتر خاواده ها از ورزش باستانی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید برای تشویق جوانان و نوجوانان به سمت ورزش‌ باستانی به عنوان نماد ورزش ایرانی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه کشتی پهلوانی نیز جزو رشته‌های ورزش باستانی است گفت: خوشبختانه ورزش باستانی نسبت به دیگر رشته‌ها هزینه زیادی ندارد و با کمترین هزینه می‌توان زیر نظر مربیان، فنون ورزش باستانی را فرا گرفت.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: هزینه برای این ورزش سرمایه‌ عظیمی است که نتیجه آن تربیت نسلی با اخلاق و متدین در کشور و آینده خواهد بود.

 

وی بیان کرد: نیاز است مسئولان ورزشی کشور با احیای این ورزش، جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش‌های باستانی تشویق کنند تا علاوه بر دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی، اخلاق‌مداری و مروت را نیز در جوانان تقویت کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: توجه به سنین پایه یکی از اولویت‌های اصلی ورزش کشور است و در همه رشته‌ها این موضوع صدق می‌کند.

افتخاری تصریح کرد: باید از ظرفیت جمعیت جوان کشور به‌خوبی استفاده کنیم تا با کشف استعدادها در رشته‌های ورزشی، موفقیت بیشتری را در آینده ورزش کشور رقم بزنیم.

وی گفت: نیاز داریم که نوجوانان و نونهالان کشور این ورزش را فراگرفته و پس از آن میدان را برای فعالیت آنها باز کنیم تا در فضای فراهم شد جمعیت بسیار مناسبی از علاقمندان به این ورزش ورود کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز