امام جمعه موقت همدان:

حج یک کنفرانس بزرگ بین‌المللی است

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۰:۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۱۴۵۸۹
حج یک کنفرانس بزرگ بین‌المللی است
حجت‌الاسلام محمد جوادی با بیان اینکه مراسم حج یک کنفرانس بزرگ بین‌المللی است، افزود: سالانه مردم زیادی از سراسر جهان به مکه مکرمه مشرف شده و در یک اجتماع سیاسی، عبادی و اجتماعی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  امام جمعه موقت همدان در نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان، با اشاره به آثار فردی-اجتماعی مناسک حج اظهار کرد: امسال حدود 64 هزار زائر بیت‌الله الحرام از جمهوری اسلامی ایران به مراسم حج مشرف می‌شوند که آثار و برکاتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مراسم حج یک کنفرانس بزرگ بین‌المللی است، افزود: سالانه مردم زیادی از سراسر جهان به مکه مکرمه مشرف شده و در یک اجتماع سیاسی، عبادی و اجتماعی شرکت می‌کنند اما آنچه در این میان اهمیت دارد ره‌آورد این مراسم است.

امام جمعه موقت همدان مردم ایران را نماینده امت اسلامی در این سرزمین ایران دانست و گفت: از همه جهان در این مراسم حاضر می‌شوند تا با یکرنگی مشکلات و مسائل مختلف جهان اسلام را حل کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مراسم حج مسئله قیام بر هر امر دیگری ارجعیت داشته و مسلمانان گردهم می‌آیند تا بگویند در دین در اتحاد کامل با یکدیگر هستند.

جوادی حج را تقویت دین برشمرد و تصریح کرد: توجه به تقویت دین و چگونگی تحقق این امر در زمان حج و بعد از آن در بعد اجتماعی مناسک حج قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بعد شخصی در مراسم حج عنوان کرد: همانگونه که در مراسم حج دین تقویت و مسائل جامعه بازگو می‌شود، مسئله خودسازی و خودشناسی نیز باید مورد توجه قرارگیرد چراکه اگر خودشناسی انجام نشود مشکلات جامعه هیچ وقت حل نمی‌شود.

امام جمعه موقت همدان تأکید کرد: حج بر شخصی که استطاعت مالی دارد واجب بوده ضمن اینکه از زمانی که برای شرکت در این مراسم اقدام شد، قلب‌ها باید از هرچه غیر خدا خالی شود و در زمان حج از تمام مسائل دنیوی باید به دور بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران نماینده 250 هزار شهید در این کنفرانس بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق اسلامی در مراسم حج یکی از واجبات حضور در سرزمین وحی الهی است چراکه در شرایط کنونی که تکفیری‌ها سعی بر خدشه دار کردن چهره مسلمانان دارند مردم ایران می‌توانند چهره اسلام را به درستی نشان دهند.

وی مردم ایران را سفیران اسلام در مراسم حج خواند و گفت: شما باید الگوی جهانی در تجمع بزرگ لبیک گویان بوده و نگذارید شیطان بر وجودتان غلبه کند تا بتوانید اسلام ناب را به درستی به جهان نشان دهید.

جوادی با اشاره به مواردی همچون غفلت از یاد خدا و نفوذ بیش از اندازه تکنولوژی‌های جدید در زندگی افراد تصریح کرد: کسانی که به خانه خدا مشرف می‌شوند باید قدر این لطف را بدانند و در این سفر خود را وقف بازار نکنند.

وی توجه به اعمال اسلامی را از دیگر ملزومات دانست و گفت: مسلمانان با رعایت حجاب و موازین اسلامی حتی در خانه‌های خود می‌توانند عفاف را در جامعه گسترش دهند و به اعمال خود در هر زمانی توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم با اشاره به مسائل اجتماعی در داخل کشور خاطرنشان کرد: به زودی در کشور شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم هستیم که این حماسه حضور در دو انتخابات مهم و اساسی در کشور است.

وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در انتخابات خبرگان چنگ و دندان تیز کرده است، افزود: دشمنان می‌خواهند به هر طریقی در مجلس خبرگان جا باز کنند اما ملت هوشیار ایران باید از هم اکنون به فکر باشند و دقیق بر نمایندگان خود شناخت داشته باشند.

جوادی با توجه به هفته تعاون، امر تعاون را یک رابطه دوسویه دانست و از مسئولان خواست تا در برابر دست‌هایی که برای دریافت کمک دراز می‌شوند توان پاسخگویی را در جامعه افزایش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز