آغاز برداشت ذرت از مزارع نهاوند

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۲:۴۹:۳۸
کد خبر: ۳۱۷۵۶۸
آغاز برداشت ذرت از مزارع نهاوند
احمد باقری از آغار از برداشت محصول ذرت در نهاوند خبر داد و گفت: امسال در کشت محصولات پرآب‌بر 20 درصد کاهش داشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: وجود اراضی حاصلخیز در شهرستان نهاوند موجب شده کشاورزان بتوانند از مزارع کشاورزی خود نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

وی یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی را توسعه کشت‌های کم‎‌آب‎بر دانست و افزود: با برنامه‎ریزی‎، هر سال نسبت به سال زراعی گذشته بیش از 20 درصد کاهش کشت‎های پرآب‌بر را داشتیم.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: در این رابطه امسال کشت محصولات پرآب‌بر مانند آفتابگردان و ذرت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی به اجرای کارگاه‌های آموزشی ویژه کشاورزان در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری این کارگاه‌ها با محوریت آموزش کاشت محصولات کم‌آب‌بر و راه‌های جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در بخش کشاورزی موجب شده کشاورزان از کاشت محصولات پرآب‎بر خودداری کرده و یا آن را کاهش دهند.

باقری ذرت را یکی از محصولاتی دانست که هرساله از کاشت آن به عنوان کشت دوم استقبال می‌شد اما امسال با توجه به برگزاری کارگاه‎های آموزشی کاشت این محصول پرآب‎بر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشت.

وی افزود: امسال در نهاوند بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصول ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص یافته که 2 هزار و 500 هکتار آن زیر کشت ذرت دانه‎ای و 500 هکتار آن به کشت ذرت علوفه‎ای رفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند اضافه کرد: برای برداشت محصول ذرت دانه‎ای بیش از 40 دستگاه کمباین آماده شده و برای ذرت علوفه‌ای نیز 20 دستگاه کمباین بکارگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به دلایل مختلف از جمله کاهش قیمت تمام شده برای کشاورزان کشت محصول ذرت هر سال کمتر می‎شود؛ افزود: متاسفانه بیشترین سود به جیب دلالان رفته و کشاورزان به سود کافی نمی‎رسند.

باقری ادامه داد: سال گذشته به منظور جلوگیری از زیان و ضرر بیشتر کشاورزان، توسط تعاون روستایی اقدام به خرید تضمینی محصول ذرت شد که امیدواریم امسال هم  این کار محقق شود.

وی با بیان اینکه صد در صد اراضی کشاورزی نهاوند در مراحل سه‎گانه کاشت، داشت و برداشت به صورت مکانیزاسیون انجام می‎شود، گفت: این اقدام نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های کشاورزان دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز