نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد

عربستانی‌ها صلاحیت مدیریت حرمین را ندارند

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۰۸:۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۱۷۸۴۴
عربستانی‌ها صلاحیت مدیریت حرمین را ندارند
خجسته اضافه کرد: عربستانی‌ها صلاحیت مدیریت حرمین را ندارند و نمی‌توانند ضیوف‎‌الله را مدیریت کنند، بروز چنین اتفاقات ناگواری نشان از بی تدبیری مسئولان عربستانی دارد؛

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مرگ یک حاجی همدانی در اثر سقوط بالابر در پی طوفان روز گذشته مکه، گفت: در بین حجاجی که دیروز در مکه مکرمه دچار حادثه شدند یکی از حجاج همدانی بود که ابتدا دو پای او قطع شد و بعد به رحمت خدا رفت.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تدبیری مسئولان عربستان در این حادثه ملموس بود و آن‌ها نشان دادند که توانمندی اداره حرمین شریفین را ندارند چون اگر توانمند بودند پیش‌بینی‌های لازم را در نظر گرفته بودند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، تصریح کرد: 110 کشته و نزدیک به 250 مجروح در عربستان بر اثر سقوط بالابر بیانگر این است که آن‌ها نمی‌توانند به خوبی میهمانان خانه خدا و حجاج بیت الحرام را  مدیریت کنند.

وی درخصوص پیگیری‌های لازم برای حل مشکل زائران مصدوم ایرانی، گفت: رئیس سازمان حج و زیارت به شدت پیگیر کارهای زائران ایرانی است اقدامات خوبی هم صورت گرفته٬ مسئولانی هم که در مکه حضور دارند خوب عمل کرده‌اند٬ امروز دیداری با همسر و برادران حاجی مرحوم ایرانی که اهل روستای عربلو همدان بود انجام شد و ضمن عرض تسلیت به آن‌ها قول داده شد تا هرچه سریع‌تر پیگیری کارهای او صورت گیرد تا مشکلات خانواده‌اش برطرف شود.

خجسته اضافه کرد:عربستانی‌ها صلاحیت مدیریت حرمین را ندارند و نمی‌توانند ضیوف‎‌الله را مدیریت کنند، بروز چنین اتفاقات ناگواری نشان از بی تدبیری مسئولان عربستانی دارد؛ یک روز شاهد بمباران و قلع و قمع مردم یمن از سوی عربستان و روز دیگر شاهد بروز چنین اتفاق ناگواری برای حجاج در عربستان هستیم که آن جا تعمداً و اینجا با بی تدبیری این کار انجام می گیرد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این ننگ است که عربستانی‌ها نمی‌توانند حرمین را مدیریت و حق حجاج بیت‌الحرام را ادا کند.

نظر شما