رقابت۱۲۴ اثرصنایع دستی همدان بـرای نشان ملی

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۲:۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۸۹۰۳
رقابت۱۲۴ اثرصنایع دستی همدان بـرای نشان ملی
124 صنایع دستی از همدان راهی میدان قضاوت برای دریافت نشان ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛  معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ارائه 124 اثر از هنرمندان همدانی در مراسم داوری ملی صنایع دستی منطقه غرب کشور خبر داد.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه داوری نشان مرغوبیت کالای یونسکو هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود، افزود: این مراسم پیش از داوری در یونسکو برگزار شده و کالاها و آثاری که نشان ملی دریافت کنند به مرحله جهانی راه یافتند.

وی در مورد ملاک داوری‌ها خاطرنشان کرد: داوران آثار را از جنبه‌های رعایت مسائل زیست‌محیطی، پایبندی به اصالت، رعایت حقوق اجتماعی تولید‌کننده و خریدار، توجه به خواسته مشتری، قیمت اعلام شده، زیباشناسی، ترکیب طرح و رنگ و کاربردی بودن مورد بررسی قرار می‌دهند.

قاسمی گفت: استفاده از مواد اولیه بومی و محلی، نمایش و تداعی فرهنگ، قابلیت بازیافت به طبیعت و نداشتن آلودگی‌های شیمیایی در امتیاز دادن و ارزش‌گذاری آثار در هنگام داوری تأثیرگذار است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: حق و حقوق مصرف‌کننده در مورد کیفیت و نرخ آن هم باید رعایت شده باشد و از همه مهمتر نحوه تولید نیز در ارزش‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 36 اثر از کار دست هنرمندان همدان نشان ملی دریافت کرده‌اند افزود: امسال در میان این آثار تا به امروز همدان توانسته است به 10 اثر فاخر صنایع دستی خود نشان ملی را اختصاص دهد.

قاسمی افزود:‌ در حال حاضر آثاری نیز در همدان آماده دریافت مهر اصالت یونسکو هستند که می‌توانند به اعتبار هنر هنرمندان همدانی بیفزایند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: هنرمندان در این برنامه‌ها که برای اعطای نشان ملی برپا می‌شود، می‌توانند از نزدیک کالاهایی که نشان مرغوبیت دریافت می‌کنند را ببینند و آگاه شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز