رئیس اداره حفاظت و حمایت از منابع طبیعی همدان:

تخریب طبیعت توسط معادن را نمی توان جبران کرد

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۰:۰۶:۴۱
کد خبر: ۳۱۹۲۹۵
تخریب طبیعت توسط معادن را نمی توان جبران کرد
مرتضی میزان درآمدهای استان همدان در سال گذشته را 6 هزار و 996 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متاسفانه تخریب طبیعت توسط معادن به اندازه‌ای است که با این درآمدها نمی‌توان آن را جبران کرد. هژیر کمال

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  رئیس اداره حفاظت و حمایت از منابع طبیعی همدان در شورای هماهنگی منابع طبیعی استان همدان اظهار داشت: از سال 86 تاکنون هزار و 448 فقره استعلام برای استقرار معادن از منابع طبیعی صورت گرفته که با 586 فقره از این استعلامات موافقت شده است.

وی مساحت استعلام شده از سوی سازمان صنعت و معدن را 199 هزار و 620 هکتار اعلام کرد و گفت: ولی با بررسی‌های صورت گرفته با هزار و 279 هکتار از این میزان موافقت شده است.

هژیرکمال با اعلام اینکه روند پاسخ مثبت به استعلامات معادن در حال کاهش است، تصریح کرد: به طوری که از 26 استعلام با مساحت دو هزار و 80 هکتار با پنج استعلام به مساحت 10 هکتار موافقت شده است.

وی طول کمربند حفاظتی ایجاد شده در استان همدان را 56 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این کمربند حفاظتی بین اراضی ملی و منابع طبیعی با زمین‌های کشاورزی و مستنیات مردم ایجاد شده است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت از منابع طبیعی همدان عنوان کرد: این کمربند حفاظتی از طریق بنچ مارک، احداث کانال و خاکریز، فنس و سیم خاردار، نوار سبز و دیوار بتنی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون از محل درآمدهای ناشی از طرح‌های عمومی، عمرانی و اکتشاف معادن هزار و 438 میلیون ریال برای منابع طبیعی استان همدان درآمدزایی شده است که قانون محل هزینه آنها را مشخص کرده است.

هژیرکمال میزان درآمدهای استان همدان در سال گذشته را 6 هزار و 996 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متاسفانه تخریب طبیعت توسط معادن به اندازه‌ای است که با این درآمدها نمی‌توان آن را جبران کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز