کسب رتبه اول برگزاری محافل انس با قرآن در کشور توسط واحد همدان

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۰۸:۳۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۹۷۱۶
کسب رتبه اول برگزاری محافل انس با قرآن در کشور توسط واحد همدان
علی طاهری گفت: با توجه به رویکرد مناسب فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان توانست در برگزاری محافل انس با قرآن در سراسر کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

کسب رتبه اول برگزاری محافل انس با قرآن در کشور توسط واحد همدان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با توجه به رویکرد مناسب فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد همدان توانست در برگزاری محافل انس با قرآن در سراسر کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

علی طاهری در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی واحد همدان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کارها وتلاش های صورت گرفته در عرصه قران رفتار قرآنی را در جامعه متبلور سازیم.

وی بیان کرد: با این رویکرد، در سال گذشته وامسال بیش از چندین برنامه متفاوت و متنوع در حوزه های قرآنی در سطوح مختلف استانی، منطقه ای و کشوری در این واحد دانشگاهی برگزار  شده است.

طاهری اظهار کرد: در عرصه های فرهنگی قرآن و عترت (ع) در این واحد دانشگاهی می توان برنامه هایی همچون نشست « آنگاه هدایت شدم» با حضور استاد تیجانی تونسی با هدف شناخت اسلام و برخورد با شبهات دینی، طرح کارگاه تخصصی قرآن با هدف توسعه و ترویج آموزه های قرآنی، طرح تربیت حافظان قرآن کریم با هدف انس و ارتباط با قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی، برگزاری نشست های علمی با حضور اساتید کشوری متخصص در زمینه هایی از جمله نجوم در قرآن، تغذیه در قرآن، خانواده در قرآن و محفل انس با قرآن با حضور قاریان از کشور مصری را نام برد.

طاهری اظهار کرد: طرح قرآنی آل یاسین که سال 15 برگزاری خود را در دانشگاه آزاد اسلامی همدان  با هدف انس و ارتباط با قرآن کریم و گسترش فرهنگ اسلامی قرآنی سپری می کند ، و در این طرح قرآن کریم بیش از 600 بار درسال توسط اعضای شرکت کننده ختم می گردد.

 معاون فرهنگی و اجتماعی واحد همدان  تصریح کرد: خوشبختانه امسال در ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و امورخیریه کشور واحد همدان توانست دربرگزاری محافل انس با قران کریم حائز رتبه اول کشوری گردد.

وی گفت یکی دیگر از کارهای شاخص و ماندگار آغاز شده در عرصه انس با قرآن آموزش حفظ قرآن کریم دربین دانشجویان ،کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه است که با شروع این طرح از ابتدای سال  6 جز از این کتاب آسمانی توسط اعضای شکرت کننده در طرح حفظ شده است.

طاهری تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این طرح دانشجویان بعد از دانش آموختگی تحفه ای  گران بها همچون حفظ قرآن را از دانشگاه آزاد اسلامی برگیرند.

عضو هیات علمی واحد همدان بیان کرد: حضور در عرصه فضای مجازی و پاسخگویی با شبهات و نیازهای قرآنی، حضور در نمایشگاه ها و مسابقات قرانی از دیگر فعالیت های قرآنی موثر در این واحد دانشگاهی است.

معاون فرهنگی اجتماعی واحد همدان تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه در دانشجویان برای حضور درفعالیت های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان دانشجویانی که هر جز از قران کریم را حفظ نماییند سه میلیون ریال هدیه دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: کار در حوزه فرهنگ و قرآنی حساسیت خاصی را می طلبد و نباید منتظر افراد دغدغه مند در این حوزه بود بلکه باید توانست با ایجاد انگیزه و معرفی هرچه بهتر این کتاب سعادت به جامعه مخاطب در این مسیر گام برداشت.

طاهری تاکید کرد: خوشبختانه رویکرد فرهنگی و قرآنی در دوران مدیریت دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مناسب و مطلوب است واین می تواند پشتوانه مناسبی برای انجام فعالیت های قرآنی که عنایت ویژه رییس دانشگاه آزاد اسلامی را به دنبال دارد را ایجاد نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز