نماینده سازمان‎های مردم نهاد در هیئت نظارت استان همدان:

یک چهارم کمربند سبز شهری همدان از بین رفته است

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۱۷:۳۳:۴۱
کد خبر: ۳۱۹۹۱۶
یک چهارم کمربند سبز شهری همدان از بین رفته است
فاطمه شیرانی گفت: یک چهارم کمربند سبز شهری همدان از بین رفته که نیازمند ورود سمنها و حمایت دولت از آنها برای فعالیت بیشتر در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده سازمان‎های مردم نهاد در هیئت نظارت استان همدان  بعد از ظهر امروز در همایش سازمانهای مردم نهاد و فرهیختگان همدان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار و مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود و امیدواریم حضور رئیس سازمان محیط زیست در همدان به گسترش این امر در استان کمک کند.

شیرانی بیان کرد: 303 تشکل مردم نهاد در استان همدان فعال است که این تعداد در 8 اتاق فکر؛ بهداشت و سلامت، علمی- پژوهشی، اجتماعی- اعتیاد، گردشگری، فرهنگی – اجتماعی و توانبخشی تقسیم بندی شده اند.

وی افزود: در حوزه محیط زیست و گردشگری، شبکه تشکل های محیط زیست تشکیل شده است که در استان همدان 14 تشکل فعال است و 6 تشکل نیز در حال ثبت است.

شیرانی عنوان کرد: این تشکل‌ها در سالهای گذشته جزو رتبه های اول تا سوم کشور در این حوزه بوده‌اند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سمن های استان گفت: توجه به اثر ngo ها در ظرفیت‌سازی برای حفاظت از محیط زیست در جامعه محلی باید به کارگیری شود، ضمن اینکه توانمندسازی سمنهای محیط زیست نیز در این راستا بسیار کمک کننده است.

شیرانی خواستار تسهیل روند ثبت سمنها و شبکه‌ها در استان همدان شد و بیان کرد: قناتهای استان در حال از بین رفتن است به طوری که بخشی از فاضلابهای شهری همدان از قناتها عبور می‌کند.

وی افزود: یک چهارم کمربند سبز شهری همدان از بین رفته که نیازمند ورود سمنها و حمایت دولت از آنها برای فعالیت بیشتر در این زمینه است.

شیرانی تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته آمار بیماران کودک مبتلا به سرطان در همدان افزایش یافت که در حوزه محیط زیست نیازمند توجه است چرا که حفظ محیط زیست به پیشگیری سطح یک نیز کمک می کند که به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است و سبب می‌شود تا در حوزه توانبخشی نیز در جایگاه بالاتری قرار داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز