معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان

همدان قطب فعالیت های فرهنگی و هنری نوجوانان می شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۸:۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۲۲۰۱۶
محمد ابراهیم الهی تبار گفت: ما بر اساس سیاستگذاری که در حوزه فرهنگ و هنر استان داریم، می خواهیم همدان را به قطب فعالیت های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان کشور، تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان و رئیس ستاد جشنواره نوجوان همدان با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی داشت شهدای جنگ تحمیلی، بیان کرد: استان همدان به عنوان مهد تاریخ و تمدن است و در دفاع مقدس، 8 هزار شهید، 17 هزار جانباز و هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این آمار، 134 شهید را نوجوانان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به میزبانی این استان از 30 هزار مهاجر جنگی، ادامه داد: به همین دلیل همدان که به دارالمومنین معروف بود، مقام معظم رهبری در سفر به این استان، همدان را دارالمجاهدین نامیدند.

الهی تبار در ادامه به تاریخچه همدان اشاره و اظهار کرد: همدان با 3 هزار سال قدمت، به عنوان نخستین شهر روی زمین شناخته می شود که هزار و 800 اثر تاریخی از ادوار مختلف تاریخی، در خود جای داده است.

رئیس ستاد جشنواره نوجوان در همدان، با بیان اینکه خوشحالیم در بیست و نهمین جشنواره فیلم نوجوانان ایران، میزبان هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانم از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با تدبیر و درایت، مطالبه مردم استان همدان را برای برگزاری جشنواره در این استان، پاسخ مثبت داد، تشکر کنم.

وی ضمن تقدیر از رئیس سازمان سینمایی و شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان، عنوان کرد:ما بر اساس سیاستگذاری که در حوزه فرهنگ و هنر استان داریم، می خواهیم همدان را به قطب فعالیت های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان کشور، تبدیل کنیم.

الهی تبار به برگزاری چند جشنواره در همین زمینه اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری تئاتر کودک و نوجوان، نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان،جشنواره سراسری هنرهای تجسمی آیات کودک و نوجوان و کنگره شعر کودک و نوجوان، از جمله برنامه هایی است که در هنین راستا، در همدان برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار همدان، در پایان اظهار کرد: امیدواریم با این برنامه ها، بتوانیم در راستای هدفی که داریم شور و نشاط را در جوانان،نوجوانان و کودکان رشد داده و امید را در دل آنها جاری کنیم.

سالن های نمایش دهنده فیلم ها از دیگر موضوعاتی بود که الهی تبار در توضیح آن گفت: 5 سالن در شهر همدان و 8 سالن در 8 شهرستان استان همدان بین 3 تا 6 سانس در طول روز میزبان فیلم های جشنواره خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز