تدوین گر محمد رسول الله:

افتخار می کنم که "محمد رسوال الله " را تدوین کردم

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۲:۳۶:۰۶
کد خبر: ۳۲۳۰۵۷
افتخار می کنم که محمد رسوال الله  را تدوین کردم
روبرتو پرپینانی گفت: خیلی خوشحالم از اینکه به جشنواره ای دعوت شده ام که میزبانان آن کودکان و نوجوانان هستند .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  تدوینگر ایتالیایی فیلم محمد رسول الله و میهمان جشنواره فیلم نوجوان همدان با بیان اینکه با سینمای کودک و نوجوان ایران غریبه نیست، افزود: قبل از همکاری در فیلم محمدرسول الله فیلم های دیگری همچون بچه های آسمان ، به رنگ خدا و باران را دیده بودم.

این تدوینگر ایتالیایی در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم های زیادی از سینمای ایران را دیدم و سینمای ایران را دوست دارم زیرا فیلم های ایرانی روی من تاثیر بسیاری زیادی می گذارد و دارای معنا و مفهوم خاصی است.

روبرتو پرپینانی با بیان اینکه در ایتالیا هر سال جشنواره جیفونی برگزار می شود گفت:همانطورکه می دانید جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان در دنیاست که به تازگی گفتگوهایی با رئیس این جشنواره داشتم و قرار است همکاری هایی در ژانر کودک هم داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در کنار کار حرفه ای اش تدریس هم می کند ،افزود: از دیگر فعالیت هایم در کنار سینما ،تدریس به کودکان است و من عاش اینکار هستم زیرا دوست دارم با کودکان و نوجوانان ارتباط نزدیکی داشته باشم.

پرپینانی خاطرنشان کرد: شنیده ام که در جشنواره فیلم نوجوانان فیلم های المپیاد فیلمسازی هم وجود دارد که این فیلم ها توسط کودکان ساخته شده است خیلی دوست دارم این فیلم ها ببینم و از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنم.

وی ادامه داد: دوست دارم با کودکان و نوجوانان ارتباط زیادی داشته باشم با آنها بحث کنم و بگویم که چگونه فیلم بسازند ضمن اینکه از آنها هم یاد بگیرم و در جریان ایده هایی که در ذهن آنها می‌گذرد قرار گیرم.

این تدوینگر گفت: دوست دارم با بچه ها باشم و بدانم تصورات آنها درباره فیلمسازی چیست به همین دلیل هم قرار است در جشنواره نوجوانان در این مورد سخنرانی داشته باشم.

وی با بیان اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد گفت: اغلب ارتباط خوبی بین من و کودکان وجود دارد تا آنجا که آنها را دوست خودم می دانم. باید یادآور شوم که دارم متنی می نویسم که درباره کارگاه های آموزشی به کودکان است ضمن اینکه در مونیخ هم جایزه تدریس را گرفتم و مدارس سینمایی هم یک جایزه برای آموزش به کودکان به من داده است.

پرپینانی ادامه داد: در بخش دیگری از متن هایی که می نویسم درباره تحقیقات صحبت می کنم در زمینه زبان های سینما که به کودکان هم می پردازم. در این تحقیقات به آنها می گویم که ما  تا ۱۰ سالگی از مداد های رنگی استفاده می کنیم اما بعد از ۱۰ سالگی  آن مدادها رادر کشو می گذاریم و دیگر از آنها استفاده نمی کنیم .

وی با بیان اینکه قبل از ورود به سینما نقاش بوده است، ادامه داد:  شاید برخی از ما در گذشته با مداد رنگی تصوراتمان را نشان می دادیم و علاقه مندی هایمان را ابراز می کردیم  . من معتقدم راه های دیگری هم برای گفتن حرف ها و آنچه در ذهن می گذرد وجود دارد که یکی از این راه ها نقاشی است.

این تدوینگر با بیان اینکه برای اولین بار فیلم محمد رسول الله را با تماشاگران ایرانی دیده است ، گفت:  امروز که با مخاطبان سینما در کشوری دیگر این فیلم را دیدم حس متفاوت از زمانی دارم که داشتم این فیلم خاص را تدوین می کردم . امروز با دیدن این فیلم متوجه شدم که در جای درستی قرار گرفتم همانطور که در زمان تدوین فیلم با اینکه یک سال در مونیخ بودم اما حس می کنم در ایران بودم.

وی در ادامه یادآور شد: امروز که فیلم را با مجید مجیدی کارگردان فیلم و مخاطبان ایرانی دیدم بیشتر به خودم بالیدم و موجب افتخارم شد که در این فیلم حضور داشتم.

پرپینانی  با بیان اینکه سینمای ایران سینمای متفاوتی است، گفت: حس خوبی به ایران و سینمای ایران دارم اما باید بیشتر درباره آن بدانم و آشناتر شوم.  من به پنج زبان صحبت می کنم اما دلم می‌خواهد فارسی  را هم یاد بگیرم.

نخستین المپاد فیلمسازی و بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران از سوم تا هشتم مهر ماه در شهر باستانی همدان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز