آزادی۸۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در همدان

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۹:۰۵:۱۲
کد خبر: ۳۲۳۳۲۶
آزادی۸۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در همدان
یدالله روحانی‌منش گفت: از ابتدای امسال ۸۷ نفر از زندانیان غیرعمد استان با بدهی بیش از ۴۹ میلیارد ریال از بند زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تعداد 87 نفر از زندانیان غیرعمد استان همدان با مبلغی بدهی بیش از 49 میلیارد و 283 میلیون ریال از بند زندان آزاد شدند.

وی افزود: از این افراد تعداد 20 نفر دارای محکومیت‌های دیه و تعداد 67 نفر با محکومیت‌های مالی و مهریه بودند که با مساعدت ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه از بین افراد مورد مساعدت قرار گرفته 78 نفر مرد و 9 نفر زن بودند، تصریح کرد: با برقراری ارتباط با شرکت‎های بیمه مبلغی بیش از 5 میلیارد و 651 میلیون ریال از طریق این شرکت‌ها پرداخت شده است که منجر به آزادی یک نفر از این طریق شد.

وی بیان کرد: با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی نیز مبلغی بیش از 3 میلیارد و 375 میلیون ریال برای دریافت شد و 3 نفر از مددجویان از این طریق آزاد شدند و 4 میلیارد و 474 میلیون ریال نیز به صورت اعسار به تقسیط تأمین و پذیرفته شده است.

روحانی‌منش افزود: با دعوت از شاکیان پرونده‌ها در شورای حل اختلاف شعبه 116 ویژه ستاد دیه نیز مبلغی بیش از 16 میلیارد و 255 میلیون ریال گذشت رضایتمندانه دریافت شد و همچنین 5 نفر هم با وساطت و راهنمایی ستاد دیه به صورت مشاوره‌ای از زندان آزاد شدند.

وی گفت: 49 نفر از مددجویان نیز با پرداخت مبلغی بیش از 7 میلیارد و 949 میلیون ریال توسط ستاد دیه آزاد شدند و همچنین برای آزادی 29 نفر از زندانیان نیز مبلغ 8 میلیارد و 169 میلیون ریال وام بانکی پرداخت شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان عنوان کرد: در این میان خود مددجویان نیز بیش از 3 میلیارد و 407 میلیون ریال همیاری داشتند و زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شد.

نظر شما