المپیاد فیلمسازی نوجوان هم سطح المپیادهای آموزش و پرورش می شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۰۸:۰۰:۵۰
کد خبر: ۳۲۳۷۳۳
المپیاد فیلمسازی نوجوان هم سطح المپیادهای آموزش و پرورش می شود
علیرضا شجاع نوری گفت: قصد داریم المپیاد فیلم سازی را کم کم در ردیف سایر المپیادهای آموزش و پرورش قرار داده و با استقبال سایر استانها این بخش را گسترده تر کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته حدود 25 سال طول می‌کشید تا نسلی تغییر یابد ولی اکنون فاصله نسل‌‎ها دو ساله و یک ساله شده و بنابراین نمی‌توان برنامه‌های مربوط به رده سنی کودکان و نوجوانان را در یک قاب دید.

شجاع نوری با اشاره به اینکه اگر به نوجوانان توجه کنیم آینده آنها را تضمین کرده‌ایم، بیان کرد: نوجوانان در گروه سنی قرار دارند که فانتزی کودکانه‌شان را گذرانده اند.

وی افزود: تمام افرادی که دچار بحران‌های روحی می‌شوند در دوران نوجوانی با مشکل شخصیتی و عدم توجه بزرگترها مواجه بودند و در تحقیقات حتی تروریستها افرادی هستند که در دوران نوجوانی به سبب مهاجرت‌هایی که داشتند و تجربه تخریب شخصیتشان به این مسیر رسیده اند.

شجاع نوری بیان کرد: اکنون در عرصه سینما باید به نوجوانان بهای زیادی داده شود و در این راستا نیز نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در فرمت 3 دقیقه‌ای در سراسر کشور فراهم شد.

وی عنوان کرد: این المپیاد با کمک انجمن سینمای جوانان ایران در تمامی استان‌ها فراخوان شد برای این بخش از کودکان و نوجوانان 12 تا 19 ساله مستعد و علاقه‌مند دعوت شد و از میان 400آثار تولید شده سه فیلم از هر استان به جشنواره معرفی شد که برخی استانها یک فیلم و یا دو فیلم ارسال کردند که در مجموع 86 فیلم انتخاب شد.

شجاع نوری گفت: این فیلم ها که مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت استان برنده این المپیاد معرفی می‌شود، ضمن اینکه این المپیاد شور و انفجار شوقی را درون ما ایجاد کرد و موجب دلگرمی عوامل جشنواره شد.

دبیر جشنواره تصریح کرد: قصد داریم المپیاد را کم کم در ردیف سایر المپیادهای آموزش و پرورش قرار داده و با استقبال سایر استانها این بخش را گسترده تر داشته باشیم و به همین منوال به طور قطع 3 الی 4 دوره که این جریان در کشور تقویت شود در 20 سال آینده سینمای ایران می‌تواند سرچشمه ای برای سینماهای دنیا شود.

شجاع نوری افزود: فیلم‌های المپیاد سوژه‌های خوبی را برای فیلمسازان بزرگ مطرح می‌کند و می‌تواند آینده خوبی را برای سینمای ایران رقم بزند.

وی گفت: ویژگی خاص دیگر این جشنواره در کنار جلسات و گفتمان‌هایی که با نوجوانان و داوران نوجوان برگزار می‌شود مسابقه فیلمنامه نویسی است که امسال برای نخستین بار برترین اثر برای مورد حمایت بنیاد فارابی قرار می‌گیرد.

شجاع نوری اظهار داشت: در این دوره توجه ویژه‌ای به نوجوانان صورت گرفت به طوری که اکثر بخش‌های جشنواره توسط نوجوانان اجرا و مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش سینمای ملی 12 فیلم، در بخش سینمای بین‌الملل با 9 اثر خارج از کشور و 3 اثر داخلی و همچنین بخش‌های دیگر جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شجاع نوری ضمن دعوت از هنرمندان و اهالی فرهنگ به دیدن فیلمهای جشنواره بیان کرد: امکیدواریم بتوانیم در این فیلمها خوراک فرهنگی به اهالی فرهنگ و هنر ارائه کنیم، ضمن اینکه در این دوره از جشنواره هیچ بزرگداشتی نخواهیم داشت زیرا معتقدم بزرگترین بزرگداشت امسال جشنواره نوجوانان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز