مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد:

کاهش ۲۵ درصدی میزان برداشت انگور در باغات ملایر

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۹:۴۵:۳۳
کد خبر: ۳۲۵۸۹۲
کاهش ۲۵ درصدی میزان برداشت انگور در باغات ملایر
غلامحسین تقوی از کاهش 25 درصدی میزان برداشت انگور در باغات ملایر خبر داد و افزود: پیش‌بینی برداشت انگور در باغات ملایر امسال 160 درصد است که هنوز در برخی باغات برداشت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه 10 هزار و 389 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور است اظهار کرد: از این میزان 9 هزار و 901 هکتار بارور بوده و 488 هکتار هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی میزان برداشت انگور را از باغات این شهرستان در هر هکتار 22 و نیم تن دانست و افزود: میزان تولید انگور شهرستان ملایر سالانه 220 هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر تصریح کرد: از این میزان 74 درصد به کشمش آفتابی، تیزابی، دانه‌دار و بی‌دانه و کالیفرنیایی تبدیل شده و به خارج از کشور صادر می‌شوند.

وی میزان صادرات کشمش ملایر را در سال 40 هزار تن دانست و افزود: کشمش نخستین محصول صادراتی شهرستان ملایر است.

تقوی به دیگر مشتقات انگور اشاره کرد و گفت: از میزان انگور تولیدی شهرستان 15 درصد به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود، هشت درصد به انواع شیره و باسلوق و دو درصد نیز به رب انگور و آب‌غوره تبدیل می‌شود.

وی میزان سایه خشک تولید شده در ملایر را نیز از انگور 6 درصد دانست و گفت: بیشترین مصرف سایه خشک بازار داخلی کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از کاهش 25 درصدی میزان برداشت انگور در باغات ملایر خبر داد و افزود: پیش‌بینی برداشت انگور در باغات ملایر امسال 160 درصد است که هنوز در برخی باغات برداشت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این کاهش برداشت به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره در اردیبهشت‌ماه بوده که تعدادی از باغات شهرستان را دچار آسیب کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز