کارگاه عملی گری فریدمن از استرالیا در همدان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۹:۲۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۶۳۲۰
کارگاه عملی گری فریدمن از استرالیا در همدان برگزار شد
کارگاه عملی عروسکی دنیای کاغذی در چهارمین روز از بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان و به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛ کارگاه عملی عروسکی دنیای کاغذی با حضور گری فریدمن از استرالیا ویژه مربیان و هنرجویان تئاتری و عروسک گردان ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

گری فریدمن، هنرمند اهل کشور استرالیا است که در بیش از 50 فستیوال تئاتر، کارگاه آموزشی برگزار کرده برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران حضور یافت.

فریدمن که از هنرمندان فعال تئاتر کودک و عروسکی است، شیوه خود را برای آموزش کودکان، معلمان، بازیگران و هنرمندان عروسکی پایه‌ریزی کرده و صاحب ایده و شیوه اجرایی خاص خود است.

در این کارگاه که حدود 25 نفر از هنرآموزان تئاتر حضور داشتند، گری فریدمن دنیای کاغذی عروسک‌ها را برای حاضران تشریح  و آن‌ها را در ابتدا با اجرای حرکات نمایشی همراه با موسیقی آماده کرد.

سالن کارگاه خالی از میز و صندلی است، چراغ‌ها خاموش و تنها یک نور در سالن روشنایی می‌دهد و هنرآموزان هر یک در بخشی از سالن با موسیقی ملایمی شروع به حرکات نمایشی می‌کنند، در بخش دیگری هنرآموزان رد وسط سالن دراز کشیده و شروع به نفس کشیدن می‌کنند.

گری فریدمن دنیای کاغذی عروسکی و عروسک گردانی کاغذی را در چندین بخش به مخاطبان آموخت.

در بخشی از این کارگاه مدرس بین المللی نمایش پداگوژی گفت: در دنیای کاغذی باید در ابتدا هنر آموز کاغذ را لمس، چشیده و در آن بدمند تا با آن آشنا شود و در ابتدا خود عروسک کاغذی و عروسکی را که می‌خواهد بگرداند باور کند.

فریدمن عنوان کرد: در این مرحله باید به عروسک کاغذی روح، انرژی و زندگی  داد که این روش از طریق چشم انجام می‌شود.

در آخرین مرحله این کارگاه هر یک از هنرآموزان توانستند عروسک کاغذی را درست و با آن نمایشی را اجرا کنند.

این کارگاه که به صورت آموزش عملی بود، با حضور 10 تا 15 نفر از هنرمندان تئاتر برگزار شد که علاقه‌مندان با راهنمایی مدرس کارگاه به اجرای تکنیک‎های نمایشی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز