مدیر برق امور یک همدان خبر داد

تبدیل بیش از ۴ هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهرستان همدان

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۷:۲۶:۳۵
کد خبر: ۳۲۶۶۲۲
تبدیل بیش از ۴ هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهرستان همدان
شیرزاد جمشیدی از تبدیل 4 هزار و 450 متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار با هزینه‌کرد 1550 میلیون ریال در شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر برق امور یک همدان با اشاره به جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه سیم مسی در منطقه هنرستان همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات تأمین برق پایدار برای مشترکین سرقت از شبکه‌ها بود که با این طرح در مناطق جایگزین شد.

وی افزود: استفاده از کابل خودنگهدار علاوه بر کاهش و حذف سرقت و رضایت شهروندان از نظر توجه به مسائل زیست‌محیطی از قبیل عدم نیاز به شاخه‌زنی مورد توجه است.

مدیر برق امور یک همدان بیان داشت: با توجه به ویژگی کابل‌های خودنگهدار، در تمام مناطقی که طرح جایگزینی اجرایی شده زیان مادی شهروندان که از دغدغه‌های شرکت توزیع در زمان بحران شرایط جوی است به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال طرح کابل خودنگهدار در منطقه هنرستان گفت: 3 هزار و 550 متر شبکه فرسوده سیم مسی با توجه به قدمت منطقه هنرستان که اکثراً بافت قدیمی آن در چند سال اخیر تبدیل به آپارتمان شده با کابل خودنگهدار جایگزین شده و علاوه بر آن پایه چوبی فرسوده و پایه‌هایی که به علت تعریض در وسط معبر قرار گرفته بودند به تعداد 48 اصله تعویض شد.  

جمشیدی با اشاره به اصلاح و بهینه شبکه برق محلات دیگر همدان با کابل خودنگهدار افزود: 900 متر از شبکه فرسوده خیابان‌های پاسداران، ورجاوند، جوادیه و ابتدای بهادربیگی نیز با هزینه‌کرد 250 میلیون ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی با اشاره به رفع خطر بیش از 40 مشترک در حریم اظهار داشت: در راستای تأمین برق پایدار برای مشترکین و بازدید و سرویس روشنایی معابر 100 دستگاه چراغ در نقاط مختلف سطح شهر همدان، مریانج، قهاوند و روستاها نصب شد.

مدیر برق امور یک همدان با اشاره به اصلاح 140 مورد از اتصالات سست شبکه‌های توزیع در شهریور ماه سال جاری افزود: با توجه به اینکه گاهاً ابزار و یراق‌آلات شبکه به مرور زمان سست شده و باعث اتصالی می‌شوند که با انجام تعمیرات به موقع از خاموشی احتمالی جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعویض 120 مورد جمپر نامناسب و 100 فقره پایه مقره راس تیری کوتاه، راه‌اندازی سلول یک به دو پست63.20 دانشگاه بوعلی و نصب سه سری قطع کننده تیغه ای در نقاط مختلف به ارزش 23 میلیون ریال و راه‌اندازی کابل‌زمینی و جمع‌آوری شبکه مازاد بلوار مفتح همدان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

نظر شما