رئیس هیئت سوارکاری استان همدان؛

مسابقات پرش‌بااسب همدان با یاد «جان‌باختگان منا» برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۸:۳۷:۱۸
کد خبر: ۳۲۶۶۶۷
مسابقات پرش‌بااسب همدان با یاد «جان‌باختگان منا» برگزار شد
سید وحید برقعی گفت: بیستمین هفته مسابقات پرش‌بااسب تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان همدان به مناسبت گرامیداشت یاد جان‌باختگان فاجعه منا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به برگزاری هفته شانزدهم مسابقات پرش با اسب استان همدان اظهار داشت: بیستمین هفته رقابت‌های پرش با اسب هیئت ورزشی سوارکاری استان همدان گرامیداشت عید امامت و ولایت و و به مناسبت گرامیداشت یاد جان باختگان فاجعه منا برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات با حضور ۳۸ سوارکار از باشگاهها و مراکز سوارکاری اکباتان، صدرا، آذرخش و به میزبانی باشگاه سوارکاری ابن سینا برگزار شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به نتایج این مسابقات گفت: در پایان رقابتها در گروه سنی نونهالان و در ارتفاع ۱۰۵ سانتیمتر فرزاد سهیل قاسمی با اسب‌های نسترن و متیو از مرکز سوارکاری و پرورش اسب اکباتان مقامهای اول و دوم را به خود اختصاص داد.

برقعی عنوان کرد: همچنین امیر صدرا بختیاری با اسب سزار از باشگاه سوارکاری صدرا سوم شد.

وی با اشاره به سایر نتایج بیان کرد: در رده D بزرگسالان علیرضا علیزاده با اسب شازده با ۸ خطا در دور باراژ در جایگاه نخست ایستاد، علیرضابختیاری با اسب اویتا(EWITA) با ۸ خطا در باراژ و زمان بیشتر دوم شد که هر دو این سوارکاران از باشگاه ابن سینا در این مسابقات حضور داشتند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان عنوان کرد: همچنین مقام سوم به مهرداد سهیل قاسمی با اسب تکش از مرکز سوارکاری و پرورش اسب اکباتان با ۴ خطا در دور اول رسید.

برقعی با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان بیان کرد: ورزش سوارکاری به طور کلاسیک در همدان با تاسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره‌چی در سال ۵۳ آغاز شد که از اولین باشگاه‌های سوارکاری ایران بود.

وی درباره هیئت‌های سوارکاری شهرستانی نیز بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های ملایر، رزن و نهاوند دارای رئیس هیئت بوده و فعال هستند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان عنوان کرد: ایجاد یک هیئت در شهرستان ها بسیار آسان است اما باید به دنبال توجیه فنی و اقتصادی بود که یکی از برنامه‌های اصلی توجه و توسعه هیئت شهرستان‌ها است.

نظر شما