مدیر کل ورزش و جوانان همدان:

برگزاری ۸۷ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در همدان

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۲:۲۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۹۹۹۶
برگزاری ۸۷ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در همدان
رسول منعم گفت: از ابتدای تشکیل وزارت ورزش و جوانان 87 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار و فرمانداران در همدان تشکیل شده است که این آمار نسبت به استان های دیگر کشور دارای رشد قابل ملاحضه ای می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه مدیریت حوزه جوانان باید فرابخشی و راهبردی باشد، گفت: برگزاری جلسات مستمر ستاد ساماندهی امور جوانان برای پیشبرد امور جوانان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: در حوزه های فرابخشی مانند جوانان که حوزههای مختلف را در برمیگیرد بسیار دشوار است که مدیریت آن بر عهده یک سازمان نهاده شود و باید از ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی استفاده شود و بر عملکرد آنها نظارت راهبردی وجود داشته باشد.

وی گفت: رییس جمهور رییس شورای عالی جوانان است و در استان ها، استاندار رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان ومدیر کل ورزش وجوانان دبیر ستاد و در شهرستان ها فرمانداران رییس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان هستند و حدود 19 دستگاه عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند و طبق مصوبه دولت دستگاه های دولتی باید حضور فعال و منظمی در جلسات داشته باشند.

منعم به برگزاری جلسات امور جوانان اشاره کرد و افزود: در سال 91 تنها 11 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد اما در سال 92 حدود 19 جلسه رسید و خوشخبتانه در حال حاضر در نیمه نخست امسال 23 جلسه برای امور جوانان برگزار شده است و در مجموع از ابتدای ادغام دو سازمان جوانان و تربیت بدنی 87 ستاد ساماندهی در استان تشکیل شده است.

وی افزود: مجموعه مسوولان استان اعم از استاندار، معاون سیاسی و امور اجتماعی استانداری توجه ویژه ای به موضوع جوانان دارند و قول همکاری وپیگیری مشکلات حوزه جوانان را دادند و امیدواریم برنامه های خوب وتاثیرگذاری علیرغم مشکلات مالی موجود داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: اداره کل ورزش وجوانان به تنهایی متولی امورجوانان نیست بلکه 19دستگاه طبق مصوبه دولت موظف به انجام برنامه و پیگیری امور جوانان هستند و یکی از برنامه های ما در آینده ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه جوانان است.

وی به فعالیت مطلوب سمن های استان اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری خوب معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت میزبانی دوره توانمدسازی سمن ها به همدان سپرده شد و اجرای خوب این دوره با مشارکت سمن ها باعث رضایت سمن های دیگر استانها و مسئولان وزارت شده است.

منعم افزود: اجرای کامل این دوره بر عهده 40 سمن بوده و با تشکیل کمیته های مختلف و تقسیم کار بین سمن ها این دوره اجرا شد و از ابتدا تا انتها این دوره با برنامه ریزی و مدیریت سمن های جوانان انجام شد و وجود بعضی برنامه های ابتکاری در این دوره نشانه عزم ملی جوانان برای اجرای برنامه های فرهنگی از طریق سازمان های مردم نهاد است .

وی اظهار داشت: سمن ها بهترین فرصت برای حضور جوانان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و در شش ماه ابتدای سال بیش از 80 برنامه فرهنگی با همکاری سمن ها در حوزه جوانان انجام شد که این نشانه ظرفیت بالای سازمان های مردم نهاد است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان گفت: برنامه های خوب و ویژه ای برای نیمه دوم سال در نظر گرفته ایم که با مشارکت سمن ها اجرایی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز