همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) در همدان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۰۸:۲۰:۵۷
کد خبر: ۳۳۰۳۹۵
همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) در همدان برگزار شد
مادران همدانی همزمان با سراسر جهان با رباب همصدا شدند و نوای لای لای علی اصغر(ع) را سر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، همزمان با نخستین جمعه ماه محرم مادران همدانی به همراه کودکان خود مانند دیگر هموطنان با حضور در مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) هم نوای رباب شدند.

 

مادران همدانی امروز شش ماهه هایشان را با غمی به بزرگی اندوه رباب در بغل گرفتند، دلهایشان مملو از غم و اندوه است، شیرخوارگان آمدند تا حضرت علی اصغر(ع) دستان کوچک آنان را بگیرد.

 

کودکان با لباس‌های نمادین و سربندهای یا علی اصغر(ع) ملبوس شده‌اند و مادران آنان را بالای دستان خود می گیرند برخی از کودکان گریه می کنند و مادران با تمام وجود با رباب همدردی می کنند.

 

نوای لالایی مادران هم‌صدا با نوحه خوانی مداح اهل بیت(ع) در مصلی همان پیچیده و کودکان و نوزادان در آغوش گرم یا برروی دست‌های مادران مات و مبهوت نظاره‌گر نوزاش اشک‌هایی است که بی اختیار بر گونه‌های مادران جاری شده تا دل داغ دیده رباب را تسکین دهد.

زمانی که مداح اهل بیت(ع) شروع به روضه خوانی می کنند مادران کودکان شیرخوار خود را یکی یکی به سمت مداح می آورند تا او را در آغوش بگیرد تا نذر قیام امام زمان(ع) شوند.

 در میان این مراسم گهواره های خالی مشاهده می شد و مادران کودکان خود را در آن گهواره می گذاشتند و لای لای سر می دادند تا با رباب ناله سردهند.

حال و هوای آنچنان معنوی در این همایش به وجود می آید آنچنان که صدای گریه های کودکان و مادران شور وصف نشدنی در  فضای سالن قرار می گیرد.

مادران و کودکان مصلی را به امید حضوری دیگر در سال‌های آینده این مراسم معنوی را  ترک می‌کردند و عده‌ای در طلب حاجات دست به آسمان بلند کرده و از حضرت علی اصغر(ع) طلب یاری می جستند ولی به هر حال هرکسی با هر نیتی که آمده بود افتخار بزرگ دیگر آفرید.

در این مراسم هزاران مادر طفلان خود را با ندای پرشور "یا مهدی" نذر امام زمان(عج) کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز