مراسم شیرخوارگان حسینی در نهاوند برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۰۹:۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۳۰۴۳۶
مراسم شیرخوارگان حسینی در نهاوند برگزار شد
همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با برگزاری مجمع بزرگ جهانی حضرت علی اصغر (ع) روز جمعه با حضور هزاران نفر از مادران و طفلان شیرخوار در مصلی نمازجمعه نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، این همایش همه سال به منظور همنوایی مادران با رباب مادر حضرت علی اصغر طفل کوچک امام حسین (ع) و کوچکترین سرباز کربلا و رساندن مظلومیت خاندان اهل بیت (ع) به گوش جهانیان در اولین جمعه ماه محرم در بیش از سه هزار و 600 نقطه دنیا برگزار می شود.

در این مراسم معنوی و حزن انگیز مادران نهاوندی با پوشیدن لباسهای سبزرنگ به عنوان لباس حضرت علی اصغر و بستن سربندهایی با نام امام حسین(ع)، یا صاحب الزمان (عج) و یا ابالفضل (ع) با خواندن لالایی و ریختن اشک ماتم و با حسی مادرانه فرزندان خود را روی دستان گرفتند و به یاد تشنگی طفل شش ماهه سید الشهدا با مادر آن حضرت هم ناله شده و اشک ریختند.

آنچه که باعث شد فضای مصلی حزن انگیز و متاثر از شهادت حضرت علی اصغر شود، آمیحته شدن گریه کودکان حاضر در همایش با لالایی مادران بود که صحنه هایی از ضجه های کودکان و مادران کربلا را در ذهنها مجسم می ساخت.

علاوه بر لالائیهای مادرانه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در سوگ و رثای حضرت علی اصغر و واقعه کربلا نوحه سرایی کرده و امام جمعه نهاوند به عنوان سخنران مراسم نیز در رابطه با قیام امام حسین (ع)و مصائب وارد شده بر خاندان اهل بیت سخنرانی کردند .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا گفت: جاودانگی امام حسین (ع) به خاطر کار بزرگ و بی نظیری بود که برای دفاع از اسلام و احیا امر به معروف و نهی از منکر انجام داد و بر علیه ظالمان قیام کرد.

وی افزود: کار امام حسین (ع) آنقدر بزرگ است که با هیچ زبان و بیانی قابل توصیف نیست زیرا آن حضرت شجاعانه و با غیرت تمام با نثار خون خود و همچنین فداکردن خاندانش اسلام را احیا کرد و درس مردانگی و آزادگی را به بشریت آموخت.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله با شکوهتر از گذشته برگزار می شود و مادران با عشق فرزندان خود را روی دست می گیرند و با این کار اعلام می کنند که حاضرند فرزند خود را در راهی که امام حسین (ع) رفته قربانی نمایند.

همایش شیرخوارگان حسینی علاوه بر مصلی در امام زاده محمد و چند مسجد دیگر نهاوند نیز برپا شد.

اولین جمعه ماه محرم به عنوان روز حرت علی اصغر می باشد که در این روز همایش شیرخوارگان به یاد این طفل کوچک امام حسین(ع) و سند مظلومیت واقعه عاشورا در ایران و دیگر کشورهای اسلامی با شکوه خاصی برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز