افتتاح مدرسه بشردوستی کشور در روستای «تکه» نهاوند

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۱۰:۲۸:۲۹
کد خبر: ۳۳۰۸۴۷
افتتاح مدرسه بشردوستی کشور در روستای «تکه» نهاوند
دومین مدرسه بشردوستی کشور در روستای «تکه» نهاوند معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  در مراسم افتتاحیه این آموزشگاه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدن گفت: یکی از مهمترین اهداف هلال احمر ترویج صلح و دوستی و مهربانی در جهان است و هر چیزی که به این موضوع کمک کند مورد حمایت ما قرار می گیرد.

ابراهیم کارخانه بشردوستی و کمک به هم نوع را از آرمانهای بزرگ جمعیت جهانی هلال احمر ذکر کرد و افزود: یکی از آرمانهای زندگی اجتماعی بشر دوستی است که این آرمان در بین معلمان و دانش آموزان دبستان شهید ثانی تکه بروز پیدا کرده است .

وی توجه به نوع دوستی را در دین اسلام مهم عنوان نمود و افزود: ما به عنوان کسانی که از دین اسلامی پیروی می کنیم باید تمام قواعد و قوانین جامعه بشری را بیش از دیگران رعایت و عمل کنیم.

وی در تشریح برنامه بشر دوستانه یکی از معلمان آموزشگاه گفت: کاری که یکی از معلمان این مدرسه در راستای اهداف جمعیت هلال احمر که نجات جان انسان ها و ترویج صلح و نوع دوستی است انجام داد به عنوان الگویی برای تمام افراد جامعه است .

وی گفت: به منظور ترویج این کار اسم معلم و مدرسه شما در اینترنت ثبت شده و امروز همه می توانند این واقعه را پیگیری نمایند .

وی با توصیه به دانش آموزان برای پیوستن به خانواده بزرگ هلال احمر که هدف آن ترویج نوع دوستی و صلح در جهان است گفت: شما دانش آموزان باید با پیروی از معلمان خود به عنوان داوطلبان به هلال احمر بپیوندید و با فراگیری کمکهای اولیه به یاری افراد نیازمند بشتابید.

در این مراسم همچنین محمد تقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: یکی از راهکارهای ترویج صلح و دوستی در جهان آموزش آن به کودکان از دوران دبستان است زیرا در این سنین آموزشها اثر بخشی بیشتری خواهد داشت و به این ترتیب فرهنگ صلح و دوستی، تفاهم و نوع دوستی برای آینده سازان نهادینه می شود.

وی گفت: هلال احمر نهاوند به منظور آموزش امداد رسانی به همنوعان در مدارس کلاسهای آموزشی برگزار نموده و فرهنگ نوع دوستی را در بین آنان ترویج نموده است .

وی یاری رساندن به نیازمندان و دردمندان را از دیگر اهداف جمعیت هلال احمر ذکر نمود و گفت: امدادگران هلال احمر برای یاری رساندن به حادثه دیدگان و نیازمندان تا پای جان تلاش کرده اند و در هنگام ماموریت جان خود را فدا نموده اند .

وی گفت: با توجه به اهداف مقدس هلال احمر لازم است که ابتدا آموزشهای اولیه به داوطلبان داده شود لذا در این راستا ما طرح هر شهروند یک امدادگر را اجرا نموده ایم و بر اساس آن آموزش کمکهای اولیه را در سطح روستا و محلات به مردم ارائه نموده ایم .

در پایان مراسم از لوح مدرسه بشر دوستی پرده برداری شد.

همچنین لوح تقدیر به همراه هدیه از سوی جمعیت هلال احمر استان به فاطمه مولوی معلم آموزشگاه اهدا شد.

در بهار امسال دانش آموزان شهید ثانی روستای تکه برای شرکت در اردوی تفریحی به سراب گاماسیاب برده می شوند که در هنگام بازی کردن یکی از دانش آموزان داخل نهر بزرگ آب افتاده و معلم او که فاطمه مولوی نام دارد سراسیمه خود را به کنار نهر رسانده و پس از نجات دانش آموز خود اسیر آب شده و به خاطر ضربه سنگ کنار رودخانه به سرش وی دچار مشکل شده و از هوش می رود که توسط یکی از رهگذران از آب نجات پیدا نموده و با کمکهای اولیه نجات یافته و به بیمارستان منتقل می شود .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدا واقع شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز