مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان

انجام ۱۵۴۳ عملیات سازمان آتش‌نشانی همدان در سال جاری

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۸:۴۷:۲۲
کد خبر: ۳۳۳۹۵۹
انجام ۱۵۴۳ عملیات سازمان آتش‌نشانی همدان در سال جاری
مسعود دهبانی صابر با اشاره به عملیات انجام‌شده از ابتدای سال جاری، عنوان کرد: تعداد عملیات انجام‌شده سازمان آتش‌نشانی همدان در سال جاری به ۱۵۴۳ مورد می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان بابیان اینکه در این مدت ۹۲۷ مورد عملیات اطفا حریق و ۶۱۶ مورد عملیات امداد صورت گرفته است، افزود: عمده عملیات اطفا حریق درزمینهٔ خاموش کردن آتش علف‌های هرز در زمین‌های بایر شهر بوده که تعداد آن‌ها به ۲۸۴ مورد می‌رسد و ۱۲۴ مورد عملیات اطفا حریق نیز در باغ‌ها و فضای سبز انجام‌شده است .

وی با اشاره به انجام ۶۱۶ مورد عملیات امداد و نجات افزود: درزمینهٔ امداد و نجات بیشترین موارد درزمینهٔ نجات حیوانات بوده و شرکت در ۱۵۲ مورد عملیات نجات افراد از ماندن پشت درب منازل نیز ثبت‌شده است .

دهبانی صابر عنوان کرد: ۵۴۱ مورد از ۹۲۷ موارد آتش‌سوزی رخ‌داده در شهر همدان عمدی بوده که مهم‌ترین آن‌ها با ۲۸۴ مورد مربوط به آتش‌سوزی علف‌های هرز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان بیان کرد: باغداران و کشاورزان درزمینهٔ هرس علف‌ها کوتاهی داشته‌اند و گاهی اوقات انداختن سیگار بر روی این زمین‌ها آتش‌سوزی وسیعی را به دنبال داشته است .

وی از انجام عملیات اطفا حریق در ۸۰ مورد مسکونی خبر داد و بابیان اینکه برخی از آتش‌سوزی‌های این بخش مربوط به حوادث گاز و برق و اتصالات وسایل برقی بوده است، گفت: خوشبختانه آتش‌سوزی‌های مسکونی خسارت جانی نداشته و ۶۹ مورد آتش‌سوزی نیز در فضاهای تجاری اتفاق افتاده که تعداد این مورد نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است .

وی بابیان اینکه شمار موارد آتش‌سوزی در مناطق تجاری افزایش‌یافته است، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش این آمار اقدام نکردن اصناف برای دریافت تأییدیه‌های ایمنی است.

وی بابیان اینکه در سال‌های قبل تعامل خوبی بین اصناف و سازمان آتش‌نشانی وجود داشته است، گفت: متأسفانه از ابتدای سال ۹۴ اصناف هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه نداشته‌اند .

دهبانی صابر بابیان اینکه تأمین امنیت برق توسط اداره برق تا جلوی درب منازل است و در قسمت‌های مسکونی کم‌کاری به ساکنان مربوط می‌شود، عنوان کرد: گاهی اوقات رعایت نکردن ایمنی موارد کوچک و پیش‌پاافتاده فاجعه بزرگی را رقم می‌زند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز