سالانه ۱۷ تن گوشت شترمرغ در همدان تولید می شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۰۷:۵۳:۵۱
کد خبر: ۳۳۵۲۱۳
سالانه ۱۷ تن گوشت شترمرغ در همدان تولید می شود
محمد نظر پور گفت: سالانه 17 تن گوشت شترمرغ و 17 تن تخم شترمرغ در این استان تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه 10 واحد پرورش شتر مرغ صنعتی در استان همدان فعالیت می کنند  گفت: از این شمار 5 واحد مربوط به پرورش شتر مرغ مولد و 5 واحد پرورش شتر مرغ پرواری است و شماری واحد پرورش شترمرغ سنتی و بدون پروانه بهره برداری هم در استان فعال هستند.

محمد نظرپور افزود : ظرفیت 5 واحد پرورش شتر مرغ مولد 220 قطعه است که در شهرستان های همدان ، ملایر ، فامنین ، کبود راهنگ و رزن تولید می شود.

وی همچنین ظرفیت واحد های شتر مرغ پرواری را 360 قطعه اعلام کرد و گفت : این واحدها در شهرستان های همدان ، فامنین و بهار فعالیت می کنند .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان افزود : سالانه 17 تن گوشت شترمرغ و 17 تن تخم شترمرغ در این استان تولید می شود.

نظر پور با بیان اینکه پرورش دهندگان شترمرغ نهاده های مورد نیاز خود را از بازار خریداری می کنند و هیچ مشکلی در این زمینه ندارند، گفت : 50 درصد خوراک شترمرغ علوفه شامل یونجه و مابقی مواد دانه ای همچون ذرت، گندم، جو و سویا و کنسانتره ای است که همه اینها در کشور وجود دارد.

وی افزود : امسال برای 6 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت 2 هزارو 200 قطعه پروانه بهره برداری صادر شده است.

شترمرغ نسبت به بیماریها مقاوم است اما می تواند ناقل بیماری های بخش طیور باشد هر چند با رعایت موارد بهداشتی معمولا خیلی بیمار نمی شود .

همچنین در زمانی که جوجه است به لحاظ فیزیکی احتمال شکستگی پا وجود دارد.

گوشت شترمرغ ارزش غذایی بالایی دارد و اسید آمینه های ضروری به طور کامل در آن وجود دارد، همچنین این گوشت از گوشت گوساله لذیذتر است و کیفیت بالایی دارد و موجب برطرف شدن کم خونی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز