نماینده ولی فقیه در همدان:

اگر مسئله زکات حل شود نگاه بشر به ثروت نیز تغییر خواهد کرد

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۱۲:۴۱:۵۰
کد خبر: ۳۳۵۳۹۶
اگر مسئله زکات حل شود نگاه بشر به ثروت نیز تغییر خواهد کرد
آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی با بیان اینکه بشر امروز نمی‌داند چگونه با ثروت کنار بیاید، گفت: نگرش ما انسان‌ها به ثروت خداوندی نگرش غلطی است که اگر مسئله زکات حل شود نگاه به ثروت نیز تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی فقیه در همدان ظهر امروز در شورای زکات استان همدان با بیان اینکه زکات به عنوان عمده‌ترین فرایض دینی الهی آن طور که باید شناخته شده نیست، اظهار کرد: زکات به عنوان یک مستحب دور تلقی می‌شود در حالی که چنین نیست و همه ما نسبت به انجام این فریضه الهی کاهل هستیم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در قبال هم وظایفی دارند، افزود: انسان‌ها در برابر ثروتی که خداوند با لطف خود به آنها عنایت کرده باید پاسخگو بوده و موارد لازم در این زمینه را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مال و ثروت موجب قیام انسان می‌شود، گفت: انسان‌های فقیر زمین‌گیر هستند که باید توسط افراد ثروتمند قیام کنند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که بدون حساب و کتاب مال و اموال خود را خرج می‌کنند برادران شیطانند، افزود: مال و ثروت نعمت بزرگ الهی است که اگر انسان خوب آن را مصرف کند به اوج رسیده و اگر به خوبی نشناسد دشمن و قاتل انسان بوده و به عذاب الهی گرفتار خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه بشر امروز نمی‌داند چگونه با ثروت کنار بیاید، گفت: نگرش ما انسان‌ها به ثروت خداوندی نگرش غلطی است که اگر مسئله زکات حل شود نگاه به ثروت نیز تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین عامل جهنمی شدن مسلمانان سکه‌های سرخ رنگ و نقره‌ای رنگ است، یادآور شد: اگر کسی زکات نداده و مال او انباشته شود، موجب هلاکت آن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: با پرداخت زکات دو قشر جامعه حیات می‌یابند، یکی آنکه زکات پرداخت کرده و دیگری آنهایی که زکات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر فقیری در جامعه باشد نشان از ضایع شدن حق وی از سوی ثروتمندان است، بیان کرد: فلسفه زکات این است که تعادل جامعه را حفظ می‌کند و به این علت پرداخت‌کنندگان زکات اجر زیادی دارند.

محمدی تصریح کرد: در کشور ما آنکه دارای ثروت میلیاردی است و باید مالیات دهد فرار می‌کند، ولی آنهایی که نباید مالیات دهند پوستشان کنده می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های ساخته شده از زکات درست نیست، گفت: بسیاری جمع‌آوری زکات را دارند اما در هزینه‌کرد آن مشکل هست که باید در هزینه‌کرد آن نیز دقت لازم صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز