معاون استاندار همدان:

پدافند غیرعامل باید در جامعه فرهنگسازی شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۷:۵۷:۳۷
کد خبر: ۳۳۵۵۹۵
پدافند غیرعامل باید در جامعه فرهنگسازی شود
محمود رضا عراقی گفت: با توجه به اینکه همچنان به موضوع پدافند غیرعامل بعنوان یک مساله نظامی نگاه می شود باید برای فرهنگسازی این موضوع آموزشهای لازم داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون امور عمرانی استانداری همدان در چهارمین نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه همچنان به موضوع پدافند غیرعامل بعنوان یک مساله نظامی نگاه می شود باید برای فرهنگسازی این موضوع آموزشهای لازم داده شود.

وی گفت: وظایف مجموعه پدافند غیرعامل با ستاد مدیریت بحران در برخی موارد یکسان است که باید وظایف این دو مجموعه مشخص شده و در جاهایی هم از توان هر دو مجموعه استفاده کرد.

دبیر کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل اظهار کرد: اکنون فایل محرمانه دقیقی در زمینه اماکن مهم شهری تهیه شده که در زمان مورد نیاز می توان از آن بهره گرفت.

وی گفت: اداره آتش نشانی موظف است وضعیت تجهیزات آتشنشانی 29 شهر را بررسی کرده ظرفیت را شناسایی و نقطه ضعف ها را شناسایی کنند.

معاون امور عمرانی اضافه کرد: در صورت نیاز امکانات مورد نیاز در اختیار آتشنشانی ها قرار گرفته و آموزش های لازم نیز به نیروها داده شود.

عراقی پیشنهاد داد: باید از نیم تا دو درصد اعتبار پیش بینی شده که پیشتر حلقه مفقوده پدافند غیرعامل بوده برای بهبود این بخش بهره گرفت چون در گذشته مقرر بود از محل اعتبارات جاری این مبلغ پرداخت شود که این امر عملی نمی شد.

وی تاکید کرد: باید به طور حتم یک مشاور مادر در کارگره ها حضور یابند تا در اطلاع رسانی آموزش و تصویب مصوبات نقش آفرینی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز