استاندار همدان:

صدا و سیما باید برای شناساندن پدافند غیر عامل به مردم تلاش کند

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۸:۰۵:۱۰
کد خبر: ۳۳۵۵۹۹
صدا و سیما باید برای شناساندن پدافند غیر عامل به مردم تلاش کند
محمدناصر نیکبخت گفت: چنانچه نظرسنجی در مورد میزان آشنایی مردم با پدافند غیرعامل صورت بگرد به طور حتم به پاسخ رضایت بخشی دست نمی یابیم بر این اساس صدا و سیما باید برای شناساندن این مولفه تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در چهارمین نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار کرد: چنانچه نظرسنجی در مورد میزان آشنایی مردم با پدافند غیرعامل صورت بگرد به طور حتم به پاسخ رضایت بخشی دست نمی یابیم بر این اساس صدا و سیما باید برای شناساندن این مولفه تلاش کند.

وی گفت: دستگاهها راضی به اختصاص نیم تا دو درصد اعتبار خود به موضوع پدافند غیرعامل نیستند در صوتی که این امر یک تکلیف است.

وی اضافه کرد: باید یک میلیارد ریال از مجموع اعتبار دستگاهها به موضوع پدافند غیرعامل اختصاص یابد که این امر باید از سوی سازمان مدیریت و مدیرکل پدافند غیرعامل پیگیری شود.

وی از شرکت آب منطقه ای خاص تدابیر لازم برای ایمن ماندن مخازن آب و مکانهای حساس را پیش بینی کرد تا در موقع بروز مشکل، خللی در روند کار ایجاد نشود.

وی گفت: آرد، نان و صنایع غذایی و انبار مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که سازمان صنعت و معدن تجارت باید نسبت به مولفه ها با حساسیت بیشتری عمل کند.

استاندار همدان تاکید کرد: دو سوخته کردن نانوایی ها با هدف استفاده از سوخت جایگزین هنگام قطع گاز باید پیگیری شود و در صورت نیاز امکانات و تسهیلات لازم در اختیار افراد قرار گیرد.

نیکبخت تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به مسائلی همچون جلوگیری از آبیاری سبزیجات با فاضلاب با جدیت وارد شود.

وی افزود: خشکسالی از دیگر مسائل مهم استان و حوزه کشاورزی است که نباید در برابر این موضوع تسلیم شد بلکه باید با همکاری امور آب و جهاد کشاورزی در ساماندهی چاه های غیرمجاز اقداماتی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هم اینک 46 درصد اراضی زیر کشت استان به آبیاری مدرن مجهز بوده و مابقی اراضی به صورت غرق آبی است که باید نسبت به تجهیز این اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار تلاش شود.

وی گفت: 94 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که اگر با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بتوان 10 درصد در مصرف آب حوزه کشاورزی صرفه جویی شود می توان 9 برابر ظرفیت سد اکباتان آب ذخیره کرد که این عمل همان پدافند غیرعامل است.

وی همچنین با انتقاد از سمپاشی و کودپاشی فراوان اراضی گفت: به قدری سمپاشی و کودپاشی صورت گرفته که اراضی اشباع شده و مصونیت پیدا کرده اند.

استاندار همدان همچنین بر ضرورت تغییر الگوی کشت تاکید کرد و گفت: تولید یک هندوانه 10 کیلوگرمی 20 میلیون ریال هزینه می برد ولی در نهایت 30 هزار ریال به فروش می رسد.

نیکبخت گفت: میزان بارش در چند روز گذشته رضایت بخش بوده بگونه ای که طبق آمارها در مقایسه با سال گذشته 135 درصد و نسبت به بلند مدت 256 درصد افزایش بارش داشتیم.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل مقاوم سازی جامعه در تمامی ابعاد است بگونه ای که جامعه باید در تمامی شرایط مصون بماند.

چهارم تا دهم آبانماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز