مدیرکل محیط زیست همدان خبر داد

همدان از وجود سایت دفن پسماند ویژه محروم است

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۸:۲۱:۲۰
کد خبر: ۳۳۵۹۴۴
همدان از وجود سایت دفن پسماند ویژه محروم است
محمدرضا محمدی با بیان اینکه استان همدان از وجود سایت دفن پسماند ویژه محروم است، افزود: به دنبال این هستیم با انتخاب مشاور اطلاعات موجود در خصوص پسماندهای ویژه را بازنگری کرده و برای ایجاد محل دفن آن راهکار ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل محیط زیست همدان با اشاره به اینکه دفع پسماندهای تولیدی ناشی از فعالیت‌های روزمره از مشکلات عمده انسان است، اظهار کرد: با دفن مقادیر بالای پسماندها و باقیمانده‌های مصرفی، آلودگی‌هایی در اثر فعل و انفعالات مواد موجود در زباله از محل‌های دفن زباله به وجود می‌آید.

وی با اشاره به انواع پسماندها در محیط زیست، گفت: یکی از این پسماندها، پسماندهای ویژه است که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سم، بیماری‌زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز دارد.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه مطالعات مکان‌یابی برای ایجاد محل دفن پسماندهای ویژه در استان همدان صورت گرفته است، افزود: در این مطالعات چند گزینه پیشنهاد داده شد که مستلزم پیگیری و ایجاد مکانی برای دفن این نوع پسماند بود که در کارگروه استانی مصوب و اجرا شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تشکیل کارگروه در هفته گذشته این مهم دوباره در دستور کار قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه استان همدان از وجود سایت دفن پسماند ویژه محروم است، افزود: به دنبال این هستیم با انتخاب مشاور اطلاعات موجود در خصوص پسماندهای ویژه را بازنگری کرده و برای ایجاد محل دفن آن راهکار ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات در خصوص مکان پسماند ویژه مربوط به 10 سال گذشته بوده که باید بازنگری در آن صورت گیرد که کارگروه مدیریت پسماند استان، محیط زیست را مکلف به انجام این بازنگری کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: متأسفانه مدیریت پسماند در هیچ شهرستانی تشکیل نشده بود که با عزم جدی مدیریت استان و فرمانداری‌ها اخیراً این کارگروه در حال تشکیل است و امیدواریم با اجرای مصوبات در آن موجب حل مشکل پسماند شویم.

وی در خصوص پسماندهای روستایی نیز گفت: در حال حاضر در هیچ کدام از روستاهای استان مدیریت پسماند روستایی صورت نگرفته که پیرو ارسال نامه‌ای از دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها موظف شدند برای شناسایی مکانی به منظور دفن اصولی زباله در روستاها اقدام کنند.

محمدی تصریح کرد: با اعتباراتی که توسط استانداری و سازمان‌های شهرداری و دهیاری‌ها برای این امر اختصاص یابد، در مدیریت پسماندهای روستایی نیز موفق خواهیم شد.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی و تمهیداتی که در محیط زیست داریم، یکی از پیگیری‌ها و تأکیدات ما در زمینه پسماند روستایی است که بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز