مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان خبر داد:

پیشرفت ۵۵ درصدی احداث سد تالوار

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۰:۴۳:۲۱
کد خبر: ۳۳۷۵۸۰
پیشرفت ۵۵ درصدی احداث سد تالوار
مرتضی عزالدین در تشریح آخرین وضعیت پروژه آبرسانی از سد تالوار به استان همدان اظهار کرد:‌ برای این پروژه تاکنون 232 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن به 55 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان همدان در تشریح آخرین وضعیت پروژه آبرسانی از سد تالوار به استان همدان اظهار کرد:‌ برای این پروژه تاکنون 232 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن به 55 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه 290 میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز است، افزود: اگر در سال 94 تخصیص 150 میلیارد تومان به این پروژه تصویب می‌شد، می‌توانستیم به اتمام آن ظرف دو سال امیدوار باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار مصوب سال‌جاری این طرح 32 میلیارد تومان است، تصریح کرد: تاکنون 16 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است که البته با ادامه این روند نمی‌توان انتظار اتمام آبرسانی در زمان کوتاه را داشت.

وی ادامه داد: از آنجا که این طرح باید آب یک‌میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان را در سال 1420 تأمین کند، دولت باید توجه بیشتری به این پروژه داشته باشد.

عزالدین خاطرنشان کرد: در این طرح هفت مخزن ذخیره و تعادلی به ظرفیت 150 هزار مترمکعب و سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع 576 متر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون کار احداث دو مخزن 30 هزار و 10 هزار مترمکعبی به اتمام رسیده و فعالیت پیمانکاران برای اتمام این تجهیزات ادامه دارد.

نظر شما