مدیرکل ثبت احوال استان همدان

افزایش ۸ درصدی ولادت ها در همدان

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۰۸:۳۳:۴۷
کد خبر: ۳۳۷۸۲۷
افزایش ۸ درصدی ولادت ها در همدان
عبدالله مقصودی‌فر با بیان اینکه در هفت ماه گذشته 21 هزار و 314 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 19 هزار 771 واقعه بوده، 7.8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ثبت احوال استان همدان در کارگروه تخصصی فرهنگی و امور اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در هفت ماه گذشته 21 هزار و 314 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 19 هزار 771 واقعه بوده، 7.8 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 10 هزار و 974 نفر معادل 51.5 درصد مربوط به تولد پسران بوده است، افزود: تعداد 10 هزار و 340 مورد ولادت معادل 48.5 درصد کل ولادت‌ها مربوط به دختران بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان تصریح کرد: در هر شبانه‌روز در استان 99 نوزاد به دنیا می‌آیند که 99.7 درصد این ولادت‌ها در مدت قانونی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 348 مورد دوقلوزایی و 17 مورد نیز سه‌قلوزایی بوده است، گفت: نرخ ولادت حدود 20 در هزار بوده است.

مقصودی‌فر خاطرنشان کرد: بیشترین نرخ ثبت ولادت در شهرستان کبودراهنگ و کمترین نرخ ثبت ولادت در شهرستان تویسرکان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 5 هزار و 928 واقعه فوت به ثبت رسیده است، گفت: در این مدت 3 هزار و 476 مرد و 2 هزار 452 زن فوت کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه در هر شبانه روز در استان در هفت ماه گذشته 27 نفر فوت کردند، اظهار کرد: بیشترین میزان فوتی مربوط به بیماران قبلی و عروقی با تعداد یک‌هزار و 747 مورد معادل 29.5 درصد، بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فوت در گروه سنی 75 سال به بالا بوده است، افزود: این گروه سنی با 2 هزار و 649 واقعه فوت، 44 درصد میزان فوت‌ها را در استان تشکیل داده است.

مقصودی‌فر با تأکید بر اینکه بیشتر درصد ثبت فوت در مهلت قانونی مربوط به شهرستان نهاوند بود، تصریح کرد: در این شهرستان 99.5 درصد فوتی‌ها در مهلت قانونی ثبت شده و کمترین میزان این نرخ به شهرستان بهار با 96.6 درصد مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: نرخ مرگ و میر در استان همدان برابر 5.5 در هزار بوده که بیشترین نرخ آن مربوط به شهرستان همدان با نرخ 6.3 در هزار و کمترین نرخ آن مربوط به کبودراهنگ با نرخ 4.2 در هزار است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با تأکید بر اینکه در هفت ماه سال 94، 12 هزار 467 مورد ازدواج به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 12 هزار و 306 مورد بوده 1.3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در هر شبانه‌روز به طور متوسط در استان 58 ازدواج به ثبت رسیده است، گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده در این هفت ماه با تعداد یک هزار و 220 مورد مربوط به زوج‌هایی‌ هستند که در سن برابر قرار دارند.

مقصودی‌فر با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج برای مردها 28.4 سال و برای زنان 23 سال در استان بوده است، اظهار کرد: میانگین سن ازدواج در بین مردان شهری 29 سال و برای اهالی روستا 27 سال است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج برای زنان شهری 24 سال و برای زنان روستایی 20 سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال همدان با بیان اینکه در هفت ماه گذشته 2 هزار و 398 مورد طلاق در استان ثبت شد، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2 هزار و 165 مورد بوده، 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین طلاق با تعداد 250 مورد مربوط به زوجین همسن است، ادامه داد: میانگین سن طلاق برای مردان 34 سال و برای زنان 29 سال است که برای مردان شهری به 35 سال و مردان روستایی به 32 سال می‌رسد.

مقصودی‌فر با بیان اینکه دوام زندگی در این مدت هفت سال بوده است، خاطرنشان کرد: این شاخص برای مناطق شهری 7.2 سال و برای مناطق روستایی 5.6 سال بوده است.

وی گفت: به ازای هر پنج ازدواج در هفت ماه گذشته یک واقعه طلاق به ثبت رسیده و به طور میانگین در هر شبانه‌روز 11 طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: بیشترین نام انتخابی در هفت ماه گذشته برای پسران امیرعلی در رده اول، ابوالفضل و امیرحسین در رده‌های بعدی بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین نام انتخابی برای دختران در هفت ماه گذشته در رده اول فاطمه بوده و زهرا و نازنین زهرا در رده‌های بعدی قرار داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز