امام جمعه همدان:

هر کسی در حوزه کاری و وجودی خود باید به فکر کارهای خداپسندانه و نیکو باشد

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۸:۳۷:۳۴
کد خبر: ۳۴۲۰۳۹
هر کسی در حوزه کاری و وجودی خود باید به فکر کارهای خداپسندانه و نیکو باشد
آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: هر کسی در حوزه کاری و وجودی خود باید به فکر کارهای خداپسندانه و نیکو باشد و از خود کارهای خیر به یادکار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در آئین بزرگداشت مرحوم حبیب لباف خیر مدرسه ساز در دبیرستان حضرت آمنه (س) همدان افزود: هر کسی در حوزه کاری و وجودی خود باید به فکر کارهای خداپسندانه و نیکو باشد و از خود کارهای خیر به یادکار بگذارد.

وی مدرسه سازی را یکی از کارهای حسنه عنوان کرد و گفت: مرحوم لباف خیر مدرسه ساز دانشمند و اهل معرفت بود و با ساخت مدرسه ای به این عظمت کاری ماندگار برای خود به یادگار گذاشته است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این دبیرستان هیچ کمبودی ندارد و از هنگام بهره برداری این مدرسه تاکنون تعداد زیادی دانش آموز از این دبیرستان دانش آموخته شدند که اکنون با بهره گیری از اخلاق، دانش و علم در جاهایی مختلف مشغول به خدمت هستند.

آیت الله طه محمدی گفت: این خیر همیشه تاکید داشتند که از دانش آموزان حاشیه شهر و نقاط محروم در این مدرسه پذیرفته شوند که این امر بیانگر معرفت این مرحوم در دوران زندگی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: مرحوم لباف در عین حال که فردی خیر اندیش، نیکوکار و وارسته بود شخصتی بلند نظر بود و با افق دید بالایی که داشت به دنبال خوشبختی و با سواد شدن دانش آموزان این شهر به ویژه قشر حاشیه شهر بود.

عبدالرضا فولادوند افزود: دبیرستان حضرت آمنه که توسط این خیر بنا شده است مایه مباهات و از افتخارات استان همدان است و لذا باید از مقام ایشان به خوبی تجلیل شود.

آذر رحمانی نفیس مدیر دبیرستان حضرت آمنه (س) همدان نیز گفت: مرحوم لباف همیشه دانش آموزان را به خواندن قرآن سفارش می کردند و در آخرین دیداری که با ایشان داشتم به من سفارش کردند که بخشی از کتاب های این کتابخانه به دانش آموزان اهدا شود.

در سال 1379، جناب آقای دکتر حبیب لباف و همسر ایشان خانم مدیا خلج امیرحسینی به سازمان نوسازی مدارس استان مراجعه کردن ایشان پس از دیدن گنبد علویان (از بناهای تاریخی همدان) اعتقاد داشتند که با علوم امروزی نیز می توان مدرسه ای با قدمت 100 سال عمر مفید ساخت.

پس از عقد قرارداد این دو خیر با عشق زائدالوصفی با وجود کهولت سن به مدت چهار سال در تمامی مراحل ساخت این طرح نظارت کامل داشته و در سال 1384 مدرسه ای زیبا و تحسین برانگیز و ماندگار ساخته شد.

دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی نمونه دختران حضرت آمنه در یک قطعه زمین متعلق به آموزش و پرورش به مساحت 3561.6 مترمربع واقع در شهر احداث شد.

دکترحبیب لباف خیرنیک اندیش، پژوهشگر قرآن و دانشمند وارسته شهر همدان روز گذشته در سن 91 سالگی به لقاءالله پیوست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز