سمنوی نذری ۳۰ تنی در نهاوند پخت می‌شود

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۱۱:۴۴:۲۱
کد خبر: ۳۴۲۷۰۷
سمنوی نذری  ۳۰ تنی در نهاوند پخت می‌شود
بزرگ‌ترین نذری سمنوی جهان اسلام با وزن 30 تن در نهاوند طبخ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از نهاوند، مدیر آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) نهاوند در این خصوص در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این نذری بزرگ‌ترین نذری سمنو در جهان اسلام است که برای پنجمین بار در نهاوند طبخ خواهد شد.

حجت‌الاسلام گودرز سیفی تاکید کرد: این نذری به نام باب‎الحوائج حضرت رقیه (س) است که توسط آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) نهاوند و موسسه ترنم باران حضرت رقیه (س) پخته می‎شود.

وی تصریح کرد: طبخ این نذری با آیین بزرگ ختم 313 میلیون صلوات و ختم 5 میلیونی سوره حمد همراه خواهد بود.

مدیر آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) نهاوند ادامه داد: این نذری با قرائت قرآن توسط حوزه‎های مختلف، برگزاری ادعیه و تجمع کودکان سه ساله همراه است.

وی هدف از طبخ این نذری را حمایت عاطفی، معنوی و مادی از دختران یتیم سه ساله دانست و خاطرنشان کرد: توزیع این نذری در بین زائران حسینی در مسیر کربلا انجام می‎شود.

سیفی از توزیع این نذری در ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و بیان کرد: مقدار این نذری بزرگ 30 تن است.

وی با بیان اینکه یک نذری بزرگ حلوا نیز به میزان سه تن در شهرستان نهاوند طبخ خواهد شد، افزود: این نذری نیز در این مسیر و بین زائران حسینی توزیع خواهد شد.

مدیر آستان شاهزاده محمد و علی (ع) نهاوند با بیان اینکه هزینه این دو نذری بزرگ از محل نذورات مردمی تأمین شده است، گفت: قصد داریم این نذری را بین 300 هزار زائر حسینی توزیع کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز